به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، موسی غلام زاده ادامه داد: ماموران مرزبانی پاسگاه 'یکه توت' در حین پایش و گشت زنی در حاشیه مرز مشترک ایران و ترکمنستان، یک نفر متخلف شکار و صید را که با دام گذاری قصد صید کبک را داشت، دستگیر کردند.
وی با اشاره به کشف و ضبط یک قطعه کبک، قفس و سایر ادوات شکار و صید از این فرد گفت:طبق دستور مقام قضایی، متهم و ادوات کشف شده تحویل اداره محیط زیست شد و او طبق بند الف و ج ماده 10 قانون شکار و صید به مراجع قضایی معرفی شد.
وی افزود: با توجه به قصد احتمالی این صیاد برای شکار گونه های ارزشمند پرنده در این شهرستان، پرونده در حال بررسی بیشتر است.
غلامزاده از مرزبانی کلات بواسطه تلاش شبانه روزی آنان و تامین امنیت مرزها قدردانی و اظهار کرد: کبک کشف شده توسط یگان حفاظت محیط زیست کلات در طبیعت رهاسازی شد.
شهرستان کلات استان خراسان رضوی در 317 کیلومتری مشهد واقع است.
این شهرستان در شمال شرق ایران و خراسان قرار گرفته که از شمال به وسیله تپه ماهورهای به نسبت پست به طول 180 کیلومتر با کشور ترکمنستان همجوار است.
این شهرستان از جنوب به کوه هزار مسجد و شهرستان مشهد، از شرق به شهرستان سرخس و از سمت غرب به شهرستان درگز محدود می شود.
کلان در منطقه نیمه معتدل کوهستانی قرار دارد و دارای زمستانهای سرد و تابستانهای گرم است و در مناطق پست هوایی معتدل کوهپایه ای دارد.
7496/ 6012 خبرنگار:آرزو جاودانی **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.