وزارت ورزش و جوانان روز پنجشنبه به نقل از معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استانهای این وزارتخانه در همایش معاونان و مدیران کل ستادی و استانی وزارت ورزش و جوانان در مشهد گزارش داد: قانون اهداف وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در مجلس در دست بررسی است و تا یک ماه دیگر به صحن علنی مجلس خواهد رفت.
امیررضا خادم به جذب منابع خارج از وزارت ورزش و جوانان در این حوزه اشاره کرد و افزود: جذب منابع تنها در جذب بخش خصوصی به حوزه ورزش نیست بلکه به معنای جذب از تمام نهاد و سازمان ها و بخش های دیگر دولتی و غیر دولتی است.
خادم گفت: باشگاه ها به عنوان یک نهاد فرهنگی از مالیات معاف هستند به شرطی که اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل نمایند. این موضوع باید از طریق ادارات کل استانی به باشگاه ها آموزش داده شود و باشگاه ها را به ارائه اظهار نامه مالیاتی تشویق کنند.

* داورزنی: تمامی اختلافات با تعامل و توجه به قانون و آیین نامه‌ها حل شدنی است
در ادامه این نشست معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ایی نیز افزایش سطح تعاملات ادارات کل ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: اما در این مسیر برخی موازی کاری‌ها و اختلاقات ادارات کل با هیات‌های ورزشی و فدراسیون‌های مانع رشد یک رشته ورزشی در استان می‌شود که باید از این قبیل رفتارها پرهیز شود.
محمد رضا داورزنی اظهارکرد: اگر نگاهی اجمالی به اختلافات فدراسیون‌ها و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها داشته باشیم می‌بینیم هر 2بازوان اجرایی ورزش کشور هستند و انتظار می رود که تمامی اختلافات با تعامل و توجه به قانون و آیین نامه‌ها حل شود.
وی به اینکه رسانه‌ها نباید به اختلافات دامن بزنند اشاره کرد و گفت: گاهی این مسائل ،شکاف را عمیق تر می کند در حالی که ما باید به عنوان یک مرجع برای حل اختلافات تلاش کنیم.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای یادآور شد : ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها به برگزاری اردو‌های تدارکاتی، میزبانی‌ها و دوره‌های مختلف توسط هیات‌های ورزشی توجه و برای حضور ورزشکاران در تورنمنت‌های مهم بین المللی برنامه داشته باشند.

**محمدیان: باید در اعتبارات و بودجه‌های ورزشی سهم بانوان دیده شود
معاون امور ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست از تلاش های این وزارت خانه برای ارتقا جایگاه بانوان سخن گفت و تاکید کرد: فعالیت معاونت بانوان در حوزه ستاد استانها و فدراسیون ها باید به صورت افقی باشد. ما منصب بدون اختیار برای بانوان نمی خواهیم.
فریبا محمدیان افزود: ساختار اداری و اجرایی برای جایگاه بانوان در شورای معاونان تصویب شده که بعد از طی مراحل قانونی به ادارات کل استان‌ها ابلاغ می شود.
وی در ادامه با طرح این پرسش که مگر بانوان نیمی از جامعه را تشکیل نمی‌دهند؟ اضافه کرد : باید در اعتبارات و بودجه‌های ورزشی سهم بانوان دیده شود. در همه حوزه ها باید سهم بانوان به تفکیک جنسیت باشد.بنا نیست که تمام اعتبار یک بخش مثل بخش همگانی،قهرمانی عمرانی فقط برای مردان هزینه شود.
معاون وزیر ورزش وجوانان اظهارکرد که حوزه بانوان بدون پشتیبانی رشد نمی یابد.ما در برخی از استان‌ها حضور زنان را در سمت های مدیریتی شاهد هستیم که این کافی نیست.
محمدیان یادآور شد: استان‌ها عملکرد خوبی در حوزه عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی دارند، باید به خودمان افتخار کنیم که توانسته‌ایم در حوزه ورزش و جوانان به خوبی به این دو حوزه توجه کنیم و در بین دستگاه‌های اجرایی مختلف پیشگام باشیم.

**در صورت تامین اعتبار نخستین دوره المپیاد ورزش‌ همگانی برگزار می شود
معاون توسعه ورزش همگانی در ادامه این نشست گفت: از صفر تا صد برای توسعه ورزش همگانی باید تلاش کنیم زیرا که یکی از رسالت‌های اصلی ما تامین سلامت مردم و جامعه از طریق رشد و گسترش ورزش و به خصوص ورزش همگانی است.
غلامرضا شعبانی بهار افزود: امروز در تمامی دانشگاه‌ها برای سلامت جامعه و مردم به توسعه ورزش همگانی تاکید می شود اما این بدان معنی نیست که به ورزش قهرمانی توجه نداشته باشیم .اکنون در تمامی کشور‌های توسعه یافته ورزش قهرمانی در اختیار بخش خصوصی است و هیچ بخش دولتی در حوزه ورزش قهرمانی ورود نمی‌کند.
وی به توسعه زیرساخت ها در مناطق محروم و روستایی تاکید کرد ومدیران کل استان‌ها را امید اصلی برای حل این مشکلات و توسعه ورزش همگانی دانست.
معاون وزیرورزش و جوانان گفت: در صورت تامین اعتبار نخستین دوره المپیاد ورزش‌ همگانی در استان‌های مختلف آغاز خواهد شد و برهمین اساس برنامه‌های دیگری هم برای حرکت بیشتر ورزش همگانی در کشور در نظر گرفته شده است.

**احمدی: در همه بخش ها نیاز به حوزه فرهنگی آموز و پژوهش داریم
معاون فرهنگی،آموزش و پژوهش هم به فعالیت ها قابل قبول استان ها در حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: در حوزه حجاب و عفاف برنامه 10گانه به تمام دستگاه ها برای اجرا ابلاغ شده و همچنین اولویت های فرهنگی ابلاغی به همه ادارات در حال بررسی است.
عبدالحمید احمدی افزود: نظام نامه فرهنگی یک ظرفیت قانونی برای ما ایجاد کرده است که بتوانیم با سایر دستگاه ها تعامل کنیم و هم از ظرفیت آنان استفاده کنیم.
این گرد همایی که از روز گذشته در مشهد مقدس با حضور معاونان وزارت ورزش وجوانان و مدیران کل استان های ورزش وجوانان آغاز شده است ظهر امروز امروز با سخنرانی وزیر ورزش وجوانان پایان می یابد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.