معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در این مراسم گفت: توجه به سلامت روح و روان زنان و دختران جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است و مورد توجه دولت دوازدهم می باشد.
معصومه ابتکار افزود: با مهارت افزایی و توانمندسازی بانوان می توان از بروز بسیاری از آسیبها پیشگیری کرد که این موضوع باید مورد توجه همه دستگاهها باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: 6 مرکز ماده 16 معتادان متجاهر در سطح این استان فعال است که یکی از آنها به بانوان اختصاص دارد.
سید جواد حسینی ادامه داد: 750 مرکز ماده 15 نیز در خراسان رضوی وجود دارد و با نیروهای موجود که برای ترک اعتیاد تحت درمان قرار دارند همه فعالیتها انجام می شود. تشکلهای غیردولتی نیز نقش موثری در این مراکز و اداره آنها بر عهده دارند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: فعالیتهای فرهنگی، پیشگیری، توسعه مشارکتهای مردمی و توسعه خدمات اجتماعی تاثیر زیادی در مقابله با گرایش افراد به سمت اعتیاد دارد و تلاش بر این است که هیچ زن معتاد متجاهری در شهر دیده نشود.
سرهنگ ابراهیم قربانزاده افزود: در مراکز ماده 16 که افراد با حکم قضایی در آنجا حضور دارند برای توانمندسازی آنها کارگاههای آموزشی در زمینه های مختلف آشپزی، خیاطی، کشاورزی و قالیچه های تزئینی در کنار نشستهای مشاوره و روان درمانی برگزار می شود.
مدیرعامل موسسه غیردولتی پیشگامان سلامت سرزمین خورشید نیز در این مراسم گفت: تاکنون 2600 نفر در این مرکز بازپروری شده و هزار و 300 نفر از آنها به آغوش خانواده هایشان بازگشته اند.
سید علی سلامت ادامه داد: هم اینک در این مرکز 198 نفر از بانوان معتاد متجاهر حضور دارند که در زمینه های مختلف برای آموزش و مهارت افزایی آنها اقدام می شود.
60 هزار نفر در مراکز درمانی ماده 15 خراسان رضوی به عنوان خودمعرف و هزار و 700 نفر معتاد متجاهر نیز هم اینک طبق ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر در مراکز ترک اعتیاد مجاز این استان تحت مداوا قرار دارند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.