به گزارش ایرنا، فرید براتی روز یکشنبه درآیین افتتاح سومین مرکز اجتماع درمان مدار در استان البرز، افزود: برای اجرای تکالیف برنامه ششم و طرح تقسیم کار ملی که برعهده سازمان بهزیستی قرار گرفته، طرح های ویژه ای داریم.
وی ادامه داد: در این زمینه باید طیف وسیعی از خدمات برای همه آسیب دیدگان از جمله معتادان فراهم شود که این مهم مورد تاکید دولت نیز قرار گرفته و شرایط آن را فراهم ساخته است.
براتی گفت: دراین مراکز جامعه هدف بهزیستی به صورت جمعی از یکدیگر یاد می گیرند و نظارت متخصصان و کارشناسان اجتماعی نیز برای تغییر شخصیت و رفتار افراد وجود دارد.
وی اضافه کرد: این مراکز با همراهی تشکل های غیر دولتی و بخش خصوصی راه اندازی شده و بازدهی بسیاری را در زمینه کاهش معضل اجتماعی اعتیاد خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: اصلی ترین سیاست دولت بر روی بحث پیشگیری است و دراین زمینه برنامه ریزی های قابل توجهی داشته بطوریکه که در مدارس، دانشگاه ها، محیط های کار، مناطق شهری و روستایی این سیاست با اجرای طرح های آموزشی پیش می رود.
سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در تلاش هستیم مراکز اجتماع درمان مدار را در سایر استان های کشور طی یک برنامه ریزی منسجم راه اندازی کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان البرز نیز گفت: سومین مرکز اجتماع درمان مدار در البرز مختص مردان بوده و اکنون دو مرکز ویژه مردان و یک مرکز زنان راه اندازی شده است .
داریوش بیات نژاد افزود: رویکرد این مراکز تخصصی و حرفه ای است و بصورت تیمی در درمان روان پزشکی معتادان کار می شود .
وی ادامه داد: با مشاوره حقوقی، روانشناسی بالینی، مددکاری اجتماعی به شیوه های علمی تلاش می شود زمینه ترک و بهبودی سریع معتادان فراهم شود تا کمترین بازگشت به اعتیاد را داشته باشیم .
سومین مرکز اجتماع درمان مدار (TC) در منطقه ماهدشت استان البرز افتتاح شد.
8029/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.