شهیندخت مولاوردی عصر دوشنبه در جریان بازدید از مرکز گذری کاهش آسیب زنان در حاشیه شهر مشهد بر ر لزوم برنامه ریزی برای کارآفرینی و توانمندسازی زنان به ویژه روستاییان تاکید و بیان کرد: پیش بینی لازم در برنامه ششم توسعه کشور صورت گرفته و پروژه هایی به همین منظور تعریف شده که در ادامه سیاستهای دولت دکتر روحانی در در دولت دوازدهم دنبال می شوند.
وی یکی کلیدهای اساسی و تحقق توانمندسازی زنان را آموزش دانست و افزود: همه جامعه اعم از والدین، دستگاههای اجرایی و نهادهای مدنی در این حوزه دارای مسئولیت و دخیل هستند.
معاون رئیس جمهوری به اقدامات صورت گرفته طی چهار سال اخیر اشاره و ابراز امیدواری کرد: در دولت جدید با ریل گذاریهای انجام شده مطالبات زنان و وعده های انتخاباتی دکتر روحانی بیش از پیش عملیاتی شود.
وی همچنین توسعه مراکز کاهش آسیب را در مشهد و به ویژه نقاط حاشیه ای آن ضرورتی غیرقابل انکار توصیف و بیان کرد: هدف بازدید امروز و موارد مشابه اشراف بیشتر نسبت به وضعیت موجود به منظور برنامه ریزی برای ساماندهی، مدیریت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است.
مولاوردی افزود: پیش بینیهای لازم در برنامه ششم توسعه صورت گرفته و ذیل شورای اجتماعی کشور و کارگروههای تخصصی آن نیز پروژه هایی به همین منظور تعریف شده است.
وی ادامه داد: مجموعه دستگاهها برنامه هایی برای بهبود وضعیت موجود در سکونتگاههای غیر رسمی دارند و تلاش بر این است تا از طریق آموزش در راستای توانمندسازی ساکنان این مناطق اقدام شود.
معاون رئیس جمهوری گفت: دولت با همراهی نهادهای مدنی، سازمانهای مردم نهاد و مشارکت ساکنان این پهنه ها سهم خود را برای توسعه متوازن ادا می کند.
وی همچنین از یک شرکت تعاونی تولید عسل در مشهد که عمده کارکنان آن زن هستند بازدید کرد.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.