مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این نشست گفت: امسال هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سلسله برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در کتابخانه های عمومی استان برگزار شده که مورد استقبال علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در سنین و گروه های مختلف قرار گرفته است.
حسین اکبری افزود: برگزاری نشست های تخصصی کتابخوانی بهترین روش تبلیغی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ رضوی است.
وی به معرفی چهار اثر برجسته از چهار نویسنده مطرح کشور پرداخت و اظهار کرد: کتاب 'مهارت های زندگی در سیره رضوی' نوشته محمد رضا شرفی از جمله آثار برجسته ای است که نگاه پژوهشی و تامل برانگیز در باره مهارت‌ های زندگی از منظر حضرت امام رضا (ع) دارد.
وی گفت: کتاب '10 قصه از امام رضا (ع) برای بچه ها' نوشته مژگان شیخی، به زبان روان، ساده و شیرین، روایاتی از زندگی و رفتار و گفتار حضرت امام رضا (ع) را بیان می کند تا کودکان با شیوه زندگی آن حضرت آشنا شوند.
اکبری افزود: کتاب 'گزیده عکس ‌های تاریخی حرم مطهر امام رضا (ع) و مشهد' نوشته بهزاد نعمتی شامل 359تصویر از مناظر، معابر، خیابان‌ ها و بناهای تاریخی و همچنین صحن ‌ها و رواق ‌های حرم مطهر رضوی از دوره قاجار تا پایان دوره پهلوی دوم، در 80 عنوان از میان حدود 20 هزار عکس موجود می باشد.
وی اظهار کرد: کتاب 'در دامن مهر' نوشته اعظم رحمت آبادی، کتابی به پنج زبان فارسی، انگلیسی، اسپانیایی، فرانسه و عربی و مشتمل بر داستان ‌هایی از زندگی حضرت امام رضا (ع) است.
در این نشست از 2 کتاب 'گفتمان جهانی در تعالیم رضوی' و 'میلاد امام علی بن موسی الرضا (ع)' جدیدترین کتابهای حوزه نشر بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی رونمایی شد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.