تولیت آستان قدس رضوی، چهارشنبه در این مراسم که در رواق دارالمرحمه حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: طرح 'خادمیاران نوجوان' با هدف خدمت و توجه ویژه به زائران و مهمانان نوجوان حضرت رضا (ع) در حرم مطهر رضوی طراحی و اجرا شده است.
حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی افزود: برای ارائه خدمت شایسته خادم یاران دانش آموز آشنایی آنان با شخصیت و سیره رضوی، بخشهای مختلف آستان قدس رضوی و حرم شناسی ضروری است.
وی بیان کرد: انتساب خادم یاران دانش آموز به مدارس امام رضا (ع) برای آنان مسئولیت آور است و این انتساب ایجاب می کند که دانش آموزان و دانش آموختگان این مدارس در حوزه اخلاقی و معرفتی، دانش و تربیت، متفاوت از سایر دانش آموزان باشند.
وی تاکید کرد: باید و نباید‌های مورد تاکید حضرت رضا (ع) باید سرلوحه خادم یاران نوجوان باشد لذا باید از این موارد مطلع شده و سپس آنرا به دیگران منتقل کنند.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی نیز درباره این طرح گفت: به مناسبت دهه کرامت یکی از طرحهای محوری آستان قدس رضوی که مورد تاکید تولیت بوده، حضور دانش آموزان و نقش آفرینی نوجوانان در بخشهای مختلف خدمتی در داخل حرم مطهر رضوی است.
محمد تقی فخریان افزود: به همین منظور بنا به تاکید تولیت آستان قدس رضوی نخستین گروه از خادم یاران رضوی شامل یکهزار نفر از دانش آموزان پسر و یکهزار نفر از دانش آموزان دختر از دوره متوسطه اول و متوسطه دوم مدارس امام رضا (ع)، خدمت خود را در حرم مطهر آغاز کردند.
وی بیان کرد: مقدمات این طرح از ابتدای سال جاری با اعلام فراخوان برای دانش آموزان مدارس امام رضا (ع)، ثبت نام از داوطلبان دختر و پسر، برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی توسط مبلغان و خادمان دو معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی و معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی فراهم شد.
وی اظهار کرد: پس از اتمام دوره های آموزشی، لباس فرم خدمت و کارت شناسایی برای خادم یاران دانش آموز تهیه شد و آنان ملبس به لباس خادمی از دومین روز از دهه کرامت خدمت خود به زائران بارگاه منور رضوی را آغاز کردند.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: دانش آموزان خادم یار در قالب این طرح به صورت یک روز در هفته یا در مناسبت ها در 12 محل خدمتی خادمان بارگاه منور رضوی مانند کفش داری، انتظامات، نظافت و غبارروبی، قفسه های کتاب، نمایشگاه کبوترانه حضور می یابند و در کنار خادمان به ارائه خدمت مشغول می شوند.
فخریان افزود: دوره خادم یاری در حرم مطهر رضوی برای دانش آموزان یک امتیاز برای آنان و زمینه حضور آنان در آینده به عنوان خادم آستان قدس رضوی را فراهم می آورد.
6 هزار و 331 دانش آموز زیر نظر 846 معلم در مدارس امام رضا (ع) وابسته به آستان قدس رضوی تحصیل می کنند، همچنین 50 درصد این مدارس در مناطق کم برخوردار نظیر خواجه ربیع و قلعه ساختمان احداث شده اند که هیچ هزینه ای بابت تحصیل از دانش آموزان آنها گرفته نمی شود.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی **‌ انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.