علی سماکوش روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از نوزدهم فروردین تا بیستم تیر ٩٦ حدود 30 هزار و 758 نفر از اهالی این استان به صورت مکتوب و الکترونیکی در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده اند، این در حالی است که سال گذشته حدود سه هزار و 500 نفر در ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده بودند.
وی بیان داشت: از این تعداد حدود 20 هزار و 647 نفر به صورت الکترونیکی و 10 هزار و 111 نفر به صورت مکتوب در این جشنواره شرکت کرده بودند.
وی تصریح کرد: به نسبت تعداد شرکت کننده به جمعیت، سرخه، آرادان و سمنان به ترتیب سه شهرستان برتر استان و مهدی‌شهر، میامی، گرمسار، دامغان و شاهرود به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان افزود: این استان در زمینه تعداد شرکت کننده به نسبت جمعیت یکی از استان های ممتاز در کشور در این جشنواره ارزیابی شده است.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ رضوی، گسترش کتابخوانی و بهره مندی از سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) از طریق مطالعه کتاب های مرتبط عنوان کرد و ادامه داد: در استان سمنان نیز بیش از 25 دستگاه اجرایی و خصوصی برای برگزاری این جشنواره همکاری داشته اند.
سماکوش خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه استانی این جشنواره در نیمه دوم مرداد96 برگزار خواهد شد و از برگزیدگان کشوری، کتابداران برتر استانی، کتابخانه های برتر استان، شهرستان های برتر در این زمینه و فعالان اهل قلم در این زمینه تجلیل خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان یادآور شد: خیرهای استان سمنان نیز برای برگزاری اختامیه جشنواره استان بیش از 50 میلیون تومان کمک کردند.
آیین اختتامیه کشوری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دهه کرامت برگزار می شود و بیش از 600 هزار نفر در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.