به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی سمنان، افزود: سرمایه گذاران و افرادی که تمایل به ساخت کتابخانه دارند می توانند در این سنت حسنه شریک باشند و نام آن ها برای همیشه در صفحه روزگار ماندگار شود.
وی اضافه کرد: کتابخانه سازی نیز مانند مدرسه سازی می تواند به یک سنت تبدیل شود و افراد باید خیرهای مدرسه ساز را الگوی خود کنند و این سنت را ادامه دهند.
خباز با بیان این که کتاب هدایت کننده انسان است، ادامه داد: هرچه برای کتابخانه سازی و ترویج کتابخوانی تلاش شود، باز هم کم است و به فرموده رهبر معظم انقلاب، هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد.
استاندار سمنان یادآور شد: در برخی از روستاها و مناطق می توان از ظرفیت فضاهایی که در حال حاضر استفاده نمی شود ولی فضای دولتی است و می توان از آن ها برای کتابخانه استفاده کرد و فقط با استفاده از تجهیزات و کتاب، آن فضاها را به کتابخانه تبدیل کرد.
در این نشست، با تاکید استاندار سمنان بر ایجاد فرهنگسازی بیشتر برای اهدای کتاب توسط مردم، مهدیشهر به عنوان شهرستان نمونه برای ترویج فرهنگ اهدای کتاب در استان سمنان انتخاب شد.
72 باب کتابخانه با بیش از یک میلیون و 133 هزار و 701 نسخه کتاب در استان سمنان وجود د ارد که 51 کتابخانه به صورت نهادی و زیر نظر اداره کل کتابخانه های عمومی استان فعال است و 19 کتابخانه به صورت مشارکتی و 2 کتابخانه به صورت مستقل اداره می شود.
کتابخانه های عمومی استان سمنان در حال حاضر 57 هزار و 553 نفر عضو فعال دارد و در سال گذشته شهروندان عضو 596 هزار و 134 نسخه کتاب از کتابخانه های استان سمنان امانت گرفتند.
٧٣٤١/٦103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.