به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، نورعلی غلامحسین سما کوش ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های این جشنواره که در محل کتابخانه‌ مرکزی این استان برگزار شد، اظهار داشت: دبیرخانه هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان آغاز به کار کرده است.

وی به برخی از اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی، ترویج فرهنگ رضوی و ترویج مطالعه با تکیه‌بر سیره ائمه معصوم (ع) و غیره برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گرامیداشت دهه کرامت را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان برشمرد و افزود: این جشنواره با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار می‌شود.

سما کوش با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در سطح جامعه و نهادینه کردن آن گفت: برگزاری جشنواره‌هایی ازاین‌دست بسیار مؤثر بوده و ضرورت دارد همه دستگاه‌های اجرایی برای اجرای هر چه‌بهتر آن همکاری کنند.

وی با بیان اینکه همه باید در راستای ترویج فرهنگ رضوی تلاش کنند تصریح کرد: در این میان نقش دستگاه‌های فرهنگی بسیار بیشتر بوده و ضرورت دارد تا دستگاه‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ امام رضا (ع) در سطح جامعه تلاش کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به برخی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اجرای بهتر هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان خاطرنشان کرد: تلاش شده از ظرفیت دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، پایگاه‌های مقاومت بسیج، مدارس و غیره برای اجرای این جشنواره بزرگ استفاده شود.

سما کوش افزود: 6‌عنوان کتاب در بخش‌های بزرگ‌سال، کودک، نوجوان و با موضوع‌های امام رضا (ع)، حضرت احمدبن‌موسی (ع) و حضرت معصومه (س) برای حضور در این جشنواره به مخاطبان معرفی و ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625477
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.