مدیر فرهنگسرای غدیر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از امروز و هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهۀ کرامت، دختران مشهدی با استقرار در ایستگاه راه‌آهن، ترمینال و حرم مطهر رضوی، و اهدای عروسک‌های دست‌دوز آهو و جانماز، از نوجوانان و کودکان زائر استقبال می‌کنند.
حسن سلطانی بیان کرد : در دهۀ کرامت پارسال برای نخستین‌‌بار، طرح آهوانه در مشهد اجرا شد و دختران مشهدی عروسک‌های نمدی آهو را تولید و به‌عنوان هدیه‌ای فرهنگی، به زائران اهدا کردند که مورد استقبال فراوان قرار گرفت.
وی هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ رضوی و توجه به تولیدات داخلی به عنوان سوغات دانست و ادامه داد: در دومین سال اجرای این طرح نیز قرار است تا روز میلاد امام ‌رضا (ع) ٣5 هزار عروسک آهو به زائران تقدیم شود و نخستین توزیع نیز امروز هم‌زمان با میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر انجام می‌شود.
سلطانی خاطرنشان کرد: امسال حدود ٣5 هزار دختر مشهدی در این طرح شرکت کرده‌اند.
مدیر فرهنگسرای غدیر افزود: سال گذشته، در این طرح ٢٠ هزار دختر در ٢ هفته در 46٠ کلاس آموزشی که در روستاهای مشهد، مساجد، مدارس و فرهنگ‌سراها دایر شد، آموزش تولید این عروسک را فراگرفتند و امسال 35 هزار دختر این آموزشها را فراگرفتند.
مشهد سالانه پذیرای بیش از 27 میلیون زائر است.
دهه کرامت امروز سوم مرداد ماه همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و تا تولد امام رضا (ع) ادامه دارد و در این ایام برنامه های متنوعی در مشهد توسط نهادهای مختلف اجرا می شود.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.