محمد رحیم نوروزیان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره در مجموع 958 نفر برای شورای شهر مشهد ثبت نام کردند که از این تعداد 885 نفر در هیات اجرایی تایید و 62 نفر صلاحیت شان رد شد و 12 نفر هم انصراف دادند.
وی اضافه کرد: در هیات نظارت شهر مشهد هم 85 نفر دیگر رد صلاحیت شدند که از مجموع 147 نفر رد صلاحیت شدگان در جریان بررسی هیات نظارت بر انتخابات استان 75 نفر تایید شدند.
وی اظهار کرد : تبلیغات این انتخابات با ریاست جمهوری متفاوت است و هر یک از نامزدها در هر منطقه شهرداری فقط یک ستاد می توانند دایر کنند و پوسترها باید در انداز 100 در 70 سانتیمتر باید باشد.
وی گفت : راه اندازی کارناوال تبلیغاتی و بلندگوهای سیار وخارج از فضای تبلیغاتی ستاد برای تبلیغات ممنوع است و در جلسه توجیهی هفته قبل ،اطلاع رسانی های لازم در این خصوص به نامزدها انجام گرفته است .
وی افزود : برای تبلیغ در فضاهای سطح شهرنیز با هماهنگی هایی که با شهرداری شده، فضاهایی برای تبلیغات ریاست جمهوری و نیزشوراها در نظر گرفته شده که بر روی آن ها نوشته شده ' مخصوص تبلیغات شورای شهر یا ریاست جمهوری، که نامزدها می توانند از آنها استفاده کنند.
وی ادامه داد :فضاهای تعیین شده برای تبلیغات نسبت به دوره گذشته افزایش خوبی دارد و نامزدها از نصب تبلیغات خود بر روی تابلوها و علایم و ستون ها و سایر فضاهای شهری پرهیز کنند.
نوروزیان افزود : 30 اکیپ امحاء برای برخورد با تبلیغات غیر قانونی در مشهد فعال شده است و شهرداری نیز همکاری مطلوبی در این زمینه دارد و نسبت به پاکسازی تبلیغات محیطی خارج از چارچوب قوانین انتخاباتی ،‌اقدام می شود.
وی اظهار کرد : به دلیل گستردگی و تعدد نامزدهای شوراها امکان اطلاع رسانی و تذکر قبل از جمع آوری نیست بنابراین افراد خود را موظف کنند تبلیغات محیطی خود را در چارچوب قانونی انجام دهند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت جاری برگزار می شود.
6012/1906خبرنگار :فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.