به گزارش خبرنگار ایرنا، کمتر از9 روز دیگر تا برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده و شور و هیاهوی تبلیغات انتخاباتی را می توان در فضای اجتماعی و رسانه ای مشاهده کرد.
درهمین حال واز هفته های گذشته وبه دنبال حضور نمایندگان سه نفراز نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان آمل، ستادهای مرکزی وفرعی این نامزدها نیز دراین شهرستان راه اندازی وفعال شد.
در این میان حضور و گزینشگری مردم از میان نامزدهای انتخاباتی جدا از این که مرتبط به کدام دسته و گروه سیاسی باشند، نشانگر مشارکت مردم است.
ستاد مردمی حجت الاسلام حسن روحانی یکی از 6 نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در آمل نخستین ستادی بوده که دراین شهرستان راه اندازی شد وپس از آن ستادهای حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی ومحمدباقرقالیباف نیز فعالیت های ستادی ومردمی خود را دراین شهرستان آغاز کردند.
هنوز و به طوررسمی وعمومی ستادهای انتخاباتی ومردمی ' اسحاق جهانگیری، سیدمصطفی آقامیرسلیم و سیدمصطفی هاشمی طبا ' سه نامزد دیگر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستان آمل خبری نشده واقبال عمومی زیادی هم برای راه اندازی ستادها نشده است.
درهمین حال رفت وآمدهای هر روزه افراد، گروه ها وطیف های مختلف با گرایش های سیاسی در ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری ودعوت از شخصیت های ملی واستانی تحت عنوان های مختلف از سوی هواداران نامزدهااین روزها در شهر امل ملموس است.
در نگاه اول می‌توان رتبه نخست تبلیغات شهری را به حجت الاسلام روحانی داد و پس‌ازآن حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و قالیباف قراردارند.
اما اگر بخواهیم از زاویه حضور سخنرانان به نفع نامزدهای انتخاباتی بررسی کنیم، ستاد حسن روحانی این روزها فعالیت بسیار چشمگیری داشته به‌نوعی که شاهد حضور افراد وشخصیت های تاثیرگذار اقتصادی وسیاسی ملی واستانی درآمل بودیم ، درحالی‌که در ستادهای رقیب تاکنون خبری به گوش نمی‌رسد اما می‌توان این سکوت را به آرامش قبل از طوفان تعبیر کرد، زیرا شنیده می‌شود تلاش‌ها برای حضور وسفر هفته آینده حجت الاسلام رییسی و برخی از وزرای دولت نهم ودهم در جهت سوق دادن آرا به سمت ابراهیم رئیسی در آمل قوت گرفت.
هرچند می شود به تلاش های درحال انجام حامیان ' محمدباقرقالیباف' که ضلع سوم این انتخابات در شهرستان آمل را که یکی از شهرستانهای سیاسی درمازندران نیز یاد می شود، در روزهای آینده پررنگ تر دید.
این روزها اما پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا نیز باعث شده تا تنور انتخابات نیز پرحرارت تر دنبال شود.
درهمین حال بسیاری از کاندیداهای شورای شهر در آمل از مدت ها قبل با اجاره برخی مکان های مهم وخاص هسته های مرکزی این شهر و فعال کردن ستادهای مردمی خود، تلاش های گسترده ای برای معرفی خود به شهروندان شروع کردند.
حضور چهره های فرهنگی، ورزشی ونیز سیاسی در برخی ستادهای این کاندیداهای شورای شهر واعلام حمایت از آنها درانتخابات شورای شهر باعث شده تا رقابت پرشوری دراین شهر حاکم شود.
سرپرست فرمانداری شهرستان آمل روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت، در سرشماری سال 95، جمعیت این شهرستان 402 هزار نفرهست که تعداد 338 هزار و 34 نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
'علیرضا یونسی ' افزود: ثبت نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تا 6 فروردین سالجاری ادامه یافت.
به گفته سرپرست فرمانداری آمل، 131 کاندیدا در آمل برای کسب 9 کرسی شورای اسلامی این شهر رقابت می کنند که تنها صلاحیت یک داوطلب در شهر آمل احراز نشده است.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29اردیبهشت 96 برگزار می شود.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899ک/7327
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.