دکتر امیرعلی حمیدیه روز چهارشنبه در حاشیه دومین همایش بین المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گسترش حوزه علوم سلولهای بنیادی به خصوص ظرف 2 سال اخیر در ایجاد اشتغال و فرصتهای جدید شغلی نیز نقش مهمی داشته است.
وی ادامه داد: در این چارچوب در بخشهای آموزش و پژوهش و منابع انسانی، تجاری سازی و گسترش شرکتهای دانش بنیان و ارائه خدمات بالینی توسعه زیادی در مدت 2 سال اخیر داشته اند.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری گفت: هم اکنون زیرساختهای لازم برای گسترش تولید و ثبت محصولات و ارائه آنها به بازار نیز تهیه شده است.
وی افزود: نخستین ضوابط ثبت فرآورده های بافت، سلول و ژن درمانی نیز در دولت یازدهم ابلاغ شد که نفش مهمی در فعالتر کردن شرکتهای دانش بنیان دارد.
دکتر حمیدیه ادامه داد: تعداد پیوند سلولهای بنیادی خونساز تا قبل از فعالیت دولت تدبیر و امید حداکثر 400 مورد در سال بود اما هم اکنون به بیش از هزار مورد در سال افزایش یافته است.
وی گفت: شرکتهای دانش بنیان فعال در حوزه سلولی نیز پیش از دولت یازدهم یک یا 2 مورد بود اما هم اینک تعداد این شرکتها به 60 مورد رسیده و که 350 محصول تولیدی خود را ثبت کرده اند و یا در حال ثبت دارند.
دومین همایش بین المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور هزار و 200 شرکت کنند و سخنرانانی از 10 کشور جهان تا روز جمعه اول اردیبهشت در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه دارد.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.