علی اوسط هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وقتی به پیشرفت های علمی در کشور و به درون زا بودن کالاها و ایجاد اشتغال برای جوانان فکر می کنیم تردیدی نباید داشته باشیم که محقق شدن این اهداف و خواسته ها تنها با مصرف کالای داخلی امکان پذیر می شود.
وی تصریح کرد: نقش آفرینی کارآفرینان در ایجاد اشتغال و رونق تولید و توسعه صنعت در گرو استفاده هموطنان از کالاها و محصولات ایرانی است.
وی با اشاره به اینکه اگر به دهه های چهل برگردیم از محصولات ژاپنی نام و نشانی در بازارهای بین المللی نبود افزود: ژاپنی ها اگر توانستند سهم قابل توجهی از بازار مصرف جهانی را به کالاهای خود معطوف کنند حاصل رویکرد ارج نهادن و مصرف کردن کالاهای داخلی خودشان بوده است.
وی بیان کرد: کیفیت و کمیت کالاها باید به مرحله ای برسد که نه تنها در داخل بلکه نگاه مشتریان خارج از کشور را به خودش معطوف کند و این مهم در گرو این است که هر چه نیاز داریم باید در جغرافیای خودمان جستجو کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرط جلب توجه هر مشتری در هر نقطه از جهان به یک محصول، آنست که خود ارزش ملی محصول خودمان را محترم بشماریم.
هاشمی اظهار داشت: نگاه تولید کنندگان هم باید به حق خریدار یک نگاه ارزشمندی باشد به گونه ای که کرامت و حق مشتری کاملا خودنمایی کند.
وی ادامه داد: وقتی به این مرحله از بلوغ در عرصه تولید و عرضه و کرامت مشتری رسیدیم آن موقع در بازارهای جهانی سهم بیشتری خواهیم داشت.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.