به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، عصر سه شنبه در اولین روز فروردین 96، پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب در جوار آستان نورباران رضوی افزود: این امر خود گزارشی مفصل می طلبد و امید است آستان قدس رضوی شعار تحول آفرینی، اشتغال و حمایت از محرومان را در جای جای کشور و نیز جهان اسلام با نام علی بن موسی الرضا (ع) گسترده سازد.
وی ادامه داد: اقدامات، تلاش ها و تجارب سال گذشته نشان داد که می توان گام های بلندی با نام مقدس امام رضا (ع) که خود مظهر همه تحولات است، نه تنها در گستره استان و کشور، که در جهان اسلام برداشت و تاثیرگذار بود.
وی با اشاره به اینکه پارسال در همین روزها با حکم رهبر معظم انقلاب، که به منشور هفتگانه شهرت یافت، کار خود را آغاز کرد، افزود: این منشور نه فقط برای اینجانب و دست اندرکاران این آستان مقدس، بلکه همه مسئولان و دست اندرکاران این مرز و بوم سندی اساسی است که باید بر اساس آن سند تمامی ماموریت های آستان مقدس رضوی تنظیم شود.
وی عنوان کرد: از محوری ترین نکات در بحث ماموریت اساسی آستان قدس رضوی در این پیام ومنشور، ماموریت فرهنگی است.
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه باید در پرتو نورانیت امام رضا (ع) معارف قرآنی و الهی، فرهنگ اهل بیت (ع) و سیره رضوی نشر و گسترش یابد، گفت: در این راستا تمام همت خدمتگزاران آستان قدس و حوزه های فرهنگی، آن بوده که این بخش از پیام رهبری محقق شود و بدین منظور سازمان فرهنگی آستان قدس برای نخستین بار با تمرکز بر استفاده از ظرفیت های درون این مجموعه و نیز موسسات بسیاری که کشور وجود دارد، تشکیل شده است.
وی عنوان کرد: همچنین استفاده از ظرفیت رسانه ای بویژه با تاسیس رادیو زیارت با همکاری صدا و سیما و نیز تلویزیون ماهواره ای با عنوان آستاد مقدس رضوی از گام هایی است که در این جهت برداشته شده است.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت این آستان برای معرفت و بصیرت افزایی به ویژه در جوانان و نوجوان و تشکیل اردوگاه های فرهنگی با استفاده از امکانات آستان قدس رضوی و اعزام صدها مبلغ به مناطق مورد نیاز اقدام شده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون این حوزه که همواره مورد تاکید دلسوزان بوده به عنوان یک بخش فعال در مسیر تکامل قرار گرفته و در سال جاری این اقدامات تکمیل می شود.
حجت الاسلام رئیسی در ادامه مرجعیت علمی را بخشی دیگر از تلاش ها در راستای ماموریت فرهنگی آستان قدس رضوی دانست و گفت: گام های جدی در این مسیر برداشته شده و در راستای متخصص پروری در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و نیز دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) برای تربیت انسانهایی عالم و انقلابی و اثرگذار در جهان اسلام کارهایی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در بخش زیارت نیز امروز دیگر زائر به حرم محدود نمی دانیم بلکه از مبدا تا مبدا زائر است و بدین منظور از ساخت زائرسرا در مرز میرجاوه برای زائران پاکستانی تا ساخت مهمانسراهای ارزان قیمت و ساخت زائرشهر در مشهد برای تسهیل زیارت زائران کم درآمد اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: همچنین برای زائرانی که درآمد و امکان سفر به مشهد را ندارد برنامه ریزی شده است و در سال گذشته 300 هزار زیارت اولی به مشهد الرضا (ع) مشرف شدند و همچنان این طرح ادامه می یابد.
وی در ادامه با اشاره تاکید رهبرمعظم انقلاب بر توجه به محرومان و مستضعفان گفت: بدین منظور معاونت امداد مستضعفان آستان قدس با کمک دیگر مسئولان نه فقط در خراسان رضوی که در سیستان و بلوچستان و دیگر استانها اقداماتی را انجام داده که تلاش هایی مقدماتی است و باید به تاکید رهبر انقلاب، اشتغال و تولید به عنوان ضرورتی اساسی تقویت شود.
وی تصریح کرد: در این راستا برنامه ریزی شده که 110 قنات لایروبی شود که با این امر یک هزار شغل ایجاد می شود و در حوزه صنایع روستایی، کشاورزی، کشت گلخانه ای و پرورش دام سبک و توسعه آن در سال جاری آستان قدس برنامه ریزی هایی انجام داده است.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بدین منظور تلاش می شود فعالیت های اقتصادی آستان قدس را به سمت و سوی فعالیت های اصلی این مجموعه که حمایت از محرومان است ببریم و سرمایه گذاری ها باید برای گره گشایی از زندگی محرومان صورت گیرد.
رئیسی گفت: در این راستا تولید داروهای سنگین چون بیماری ام.اس و سرطان ها و غیره مبنای عمل قرار گرفته که با آن هم تولید و هم اشتغال را برنامه ریزی کرده ایم و هم کمک به اقشار کم درآمد و نیازمند را مبنای عمل قرار داده ایم.
وی افزود: اقدام در این حوزه شروع شده و امید است امسال با نسخه اصلی اقتصاد مقاومتی در رسیدن به این اهداف گام های اساسی برداریم .
خبرنگاران: فاطمه یوسفی، میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.