به گزارش ایرنا غلامعلی صادقی، پنجشنبه در آیین آغاز به کار گروه مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال افزود: هرچقدر برای حفظ اموال عمومی هزینه و تلاش شود کم است و باید برای این امر مهم هزینه و تلاش مضاعفی صورت گیرد.
وی بیان کرد: در این زمینه توسط دستگاه های مرتبط و دستگاه قضا اقداماتی صورت گرفته که البته جزو وظایف ذاتی آنها بوده و اگر در انجام وظایف کوتاهی نبود، یقینا امروز با این حجم اراضی متصرف شده و برداشت از چاه های غیرمجاز مواجه نبودیم.
دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: فعالیت گشت های پیشگیری از زمین خواری با جدیت در استان و به خصوص در ایام نوروز دنبال می شود و امیدواریم تا پایان سال گزارشهای خوبی در زمینه رفع تصرفات به مردم ارائه کنیم.

*توقیف تمام ماشین آلات و تجهیزات درگیر در امر تصرف اراضی
دادستان عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: برای جلوگیری از فعالیت زمین خواران باید هزینه متصرفان را افزایش داد و در این راستا باید تمام ماشین آلات و تجهیزات درگیر برای امر تصرف توقیف شود.
صادقی تاکید کرد: در این مسیر هرگونه حمایت قضایی از گشت های مربوطه نیز انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ادوات، تجهیزات، ماشین آلات و افرادی که در ایام نوروز اقدام به تصرف غیرقانونی کنند با دستور قضایی به بازداشتگاه و توقفگاه ها منتقل خواهند شد تا مشخص شود عزم جدی برای حفظ حقوق بیت المال وجود دارد.
صادقی با اشاره به فعالیت خوب گروه های مردم نهاد و سمن ها برای حفظ حقوق بیت المال، افزود: از مردم و سمن ها تقاضا داریم ضمن حمایت از واحدهای گشتی، با هوشیاری دستگاه قضایی را در اجرای این وظیفه یاری کنند.
وی ادامه داد: تلاش برای حفظ حقوق بیت المال و حفظ اراضی ملی باید مضاعف شود تا مردم اطمینان حاصل کنند که حافظان اموال عمومی در تمام ایام به خصوص تعطیلات بیدار و هوشیار هستند.
فعالیت نوروزی 220 گروه گشت مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال روز پنجشنبه با حضور دادستان مشهد و سخنگوی شورای حفظ حقوق بیت المال توسط یکانهای منابع طبیعی، اوقاف، آستان قدس رضوی، محیط زیست، میراث فرهنگی و امور اراضی جهاد کشاورزی در استان خراسان رضوی آغاز شد.
در سال جاری 2 هزار و 130 هکتار از اراضی ملی در مشهد رفع تصرف شد.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** منتشر کننده: علی اصغر ایزدی
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.