حمزه سپهریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تأکید بر آماده سازی و رسیدگی به فضاسازی و تبلیغات محیطی نمازخانه های میان راهی متناسب با رسالت فرهنگی این مؤسسه، افزود: با عنایت به پراکندگی جغرافیایی مجتمع های میان راهی اجرای این برنامه از اواسط دی ماه آغاز و به صورت هماهنگ و منسجم اجرا شد.
وی اظهار کرد: اجرای نقاشی دیواری با موضوع گنبد و گلدسته حرم مطهر رضوی، پاکسازی و ساماندهی مبلمان محوطه، رنگ آمیزی و نوسازی جداول، نرده ها و ابنیه موجود در مجتمع ها، تعویض فرشهای نمازخانه ها و مهرهای نماز از جمله اقداماتی است که به این منظور انجام شده است.
وی گفت: در راستای اشاعه فرهنگ وقف و در عمل به منشور ابلاغی مقام معظم رهبری به آستان قدس رضوی تابلوهایی با موضوع وقف در تمام مجتمع های میان راهی نصب شده و در راستای ارتقای سطح ایمنی و بهداشت در این مجتمع ها، تابلوهایی با رعایت استانداردهای موجود برای هشدار و جلب توجه زائران و مسافران به نکات ایمنی قرار داده شده است.
سپهریان افزود: بروشورهای 'شوق زیارت' که در بردارنده آداب زیارت در بیان مقام معظم رهبری و نیز نقشه راهنمای نمازخانه های میان راهی است با تیراژ 50 هزار عدد در نمازخانه های میان راهی توزیع می شود.
وی اظهار کرد: نقشه های جدید مجتمع های میان راهی با ذکر فواصل آنها برای تسهیل برنامه ریزی مسافران و زائران در ادامه سفر نیز در تمام مجتمع های نوزده گانه و سایر اماکن زیرپوشش مؤسسه نصب شده و راهنمای زائرین در ادامه مسیر است.
وی گفت: توزیع غذای متبرک نیز در نمازخانه میان راهی امام رضا (ع) در جاده قوچان - چناران از برنامه های ویژه نوروز 96 است.
آستان قدس رضوی تاکنون مبادرت به احداث 19 مجتمع فرهنگی رفاهی و نمازخانه میان راهی با نام امام رضا (ع) نموده که در مجموع 180 هزار مترمربع مساحت دارند.
علاوه بر آن 11 سالن غذاخوری، 99 واحد تجاری، 524 چشمه سرویس بهداشتی، 13 هزار مترمربع فضای سبز و حدود 20 هزار مترمربع زیربنای این اماکن خدماتی فرهنگی که زیرنظر مؤسسه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و زیارتگاه شهید مدرس (ره) اداره می گردند، در نوروز امسال میزبان زائران سرزمین خورشید هستند.
7497/ 6053 خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.