به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی، چهارشنبه در آیین اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند توسط موسسه خیریه فروغ مهر تربت حیدریه، با بیان اینکه در سالیان اخیر فضای خیراندیشی و کمک به همنوع در کشور گسترش یافته گفت: امروز کشور ما در عرصه اقتصاد بیش از اهدای ماهی به آموزش ماهیگیری نیاز دارد.
وی توجه دستگاه های اجرایی به موسسات خیریه را ضروری خواند و گفت: دستگاه ها می توانند با سفارش دادن اقلام مورد نیاز خود، از جمله تهیه یونیفرم پرسنل، دانش آموزان مدارس و... به موسسات خیریه، آنان را در حوزه اشتغال آفرینی یاری کنند.
رئیس اداره بهزیستی تربت حیدریه نیز گفت: هم اکنون 6 موسسه خیریه و 9 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در این شهرستان فعال هستند.
داریوش وکیلی افزود: هر یک از این 6 موسسه خیریه در یک رشته خاص از جمله پخت غذا، درمانی و اشتغالزایی یا تهیه جهیزیه فعالیت دارند.
رئیس موسسه خیریه فروغ مهر نیز گفت: این موسسه با هدف تهیه جهیزیه برای زوج های نیازمند، کمک به درمان و اشتغالزایی فعالیت خود را از سال 88 و تحت نظر بهزیستی تربت حیدریه آغاز کرده است.
زهرا فروغی مقدم با بیان اینکه امسال 38 دست جهیزیه تهیه و تحویل زوج های نیازمند شده، افزود: امروز نیز 10 دست جهیزیه دیگر تحویل زوج های نیازمند در آستانه ازدواج می شود.
وی گفت: از آنجا که موسسه اشتغالزایی را دنبال می کند، از نوعروسانی که برای دریافت جهیزیه در موسسه ثبت نام کرده اند، درخواست می شود در یکی از سه کارگاه آموزش و اشتغال خیاطی، تابلوفرش و چرم دوزی شرکت کنند.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/6121
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.