به گزارش ایرنا سیدلطف‌الله هاشمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاهش مراجعات حضوری، کاهش هزینه و زمان، رسیدگی سریع به شکایات از جمله فواید استفاده از سامد است.
وی افزود: با وجود این که سامانه سامد تعریف شده تا شکایتها به صورت مکانیزه ثبت و پیگیری شود اما هنوز بسیاری با مراجعه حضوری به دنبال پیگیری مشکلات و طرح شکایت هستند که همین ساماندهی کار را سخت تر می کند.
مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایت استانداری خوزستان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی برای ارایه خدمات به شهروندان تاسیس شده اند و موظفند با استفاده از منابع در اختیارشان به نمایندگی از مردم، خدماتی داشته باشند.
وی با بیان این که کاستی های موجود در خدمات رسانی‌ها موجب نارضایتی شهروندان می‌شود تصریح کرد: شکایت فرصتی برای دستگاه و مدیران دستگاه‌ها است تا با شناسایی آن‌ها از طریق مردم برنامه ریزی کنند و آن‌ها را برطرف کنند تا رضایت مندی مردم افزاش یابد.
هاشمی توضیح داد: برای این که رسیدگی به شکایت به شکل موثر انجام و منجر به رفع کمبودها و همچنین سالم سازی نظام اداری شود مراحلی باید طی شود، مردم باید بدانند شکایتشان را به کجا ارائه می‌کنند و مطمئن باشند که در سامانه دریافت شده است، همچنین شکایات باید به صورت منصفانه و بی طرفانه تنظیم و مطرح شود و هویت شاکی نیز محرمانه بماند تا سوئ استفاده ای صورت نگیرد.
وی با اشاره به چگونگی استفاده از سامانه سامد برای مردم اظهار کرد: مردم می‌توانند با استفده از تلفن 111 شکایت یا درخواست خود را مطرح کنند که پس از آن اپراتورها شکایت را ثبت و با دریافت کد ملی یک کد رهگیری ارایه می‌کند.
مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایت استانداری خوزستان افزود: پس از ثبت درخواست و کد رهگیری به دستگاه ذی ربط ارجاع داده می‌‍شود و دستگاه ذی ربط 10 روز مهلت بررسی شکایت را دارد که پس از گذشت این زمان فردی که درخواست یا شکایت داشته با تماس مجدد و ارایه کد رهگیری می‌تواند از نتیجه رسیدگی مطلع شود.
وی بیان کرد: از سال 92 تا 95 به طور کلی 12 هزار و 285 مورد از طریق تلفن 111 ثبت شده است که از این تعداد 7 هزار و 194 مورد مربوط به سال 95 است.
هاشمی توضیح داد: از موارد ثبت شده در سال 95 30 درصد از طریق تماس تلفنی، 54 درصد از طریق مراجعه حضوری، 9 درصد از طریق سفرهای استاندار به شهرستان‌ها، و بقیه از سایر راه‌های ارتباطی دیگر است.
وی با اشاره بیشترین درخواست‌ها به سامد گفت: یک هزار و 172 مورد درخواست مربوزط به اشتغال، یک هزار و 700 مورد درخواست وام و 540 مورد کمک مالی بوده است و سایر درخواست‌ها و شکایات مختص فاضلاب شهری، خدمات شهری، قطع آب، و .. است.
سامانه سامد؛ مخفف سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت است که مردم می‎توانند با استفاده از تلفن رایگان 111 و بدون مراجعه حضوری شکایت، پیشنهاد و درخواست‌هایشان را به گوش مسئولان برسانند.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشاردهنده :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.