به گزارش خبرنگارایرنا، دکتر یحیی صالح طبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : مزاحمت های تلفنی با اورژانس 115 امکان انحراف در خدمات رسانی نجاتگران این مرکز را برای ارایه خدمات به نیازمندان اصلی ایجاد می کند.
به گفته وی بیشتر این مزاحمت های تلفنی مربوط به غرب استان به دلیل آشنا نبودن مشترکان تلفن ثابت با حذف پیش شماره و قرار گیری عدد5 به اول تلفن این مشترکان است.
وی اضافه کرد : برای برخی از مزاحمان تلفنی دایمی در استان پرونده هایی نیز در دستگاه قضا تشکیل شده و حتی به قطع تلفن نیز پیش رفته، ولی این روند نمی تواند مشکل مزاحمت ها را حل کند و ما برای رفع این معضل نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی نسبت به عواقب این مزاحمت ها را در سطح جامعه داریم.
دکتر طبری گفت که در سال جاری 81 هزار تماس با اورژانس 115 مازندران برقرار شده است .
رئیس مرکز اورژانس 115 مازندران زمان رسیدن نجاتگران اورژانس 115 به صحنه حوادث را حدود 10 دقیقه اعلام کرد و گفت که برای کاهش این زمان نیازمند همکاری بیشتری با رانندگان در جاده ها و ایجاد رمپ ویژه برای خودروهای امداد رسان به ویژه در شهرهای بزرگ استان داریم.
* کمبود پرسنل در اورژانس
دکتر طبری افزود : در این استان 84 پایگاه ثابت اورژانش وجود دارد که به طور میانگین برای هر یک از این پایگاه ها طبق استاندارد داخلی حداقل 7 نیرو نیاز است که هم اکنون تعداد نیروهای اورژانس 115 استان برای هر یک از این پایگاه ها 5 نفر است.
وی تعداد نیروهای اورژانس موجود در ستاد و صف را حدود 470 نفر اعلام کرده است.
* کاهش عمر ناوگان اورژانس 115
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران گفت که عمر ناوگان اورژانس این استان با اضافه شدن 50 دستگاه آمبولانس موبایل آی سی یو به زیر 10 سال رسیده است.
دکتر طبری اظهارداشت : هم اکنون 140 دستگاه آمبولانس در مرکز اورژانس 115 مازندران به مردم خدمات رسانی دارند و یک دستگاه آمبولانس هوایی نیز در اختیار استان قرار دارد.
وی اظهارداشت : همچنین برای تسریع در خدمات رسانی به مردم 2 دستگاه آمبولانس موتوری نیز به کار گرفته شد که بیشتر در غرب استان است.
وی اضافه کرد : به دلیل استقبال مسافران از دریا نیاز به آمبولانس دریایی داریم که تاکنون این ناوگان در اختیار مازندران قرار نگرفته است.
به گفته وی مدیریت استان به دنبال پیگیری برای اخذ مجوز برای به خدمت گرفتن آمبولانس دریایی است.
اورژانس 115 مازندران در سال جاری افزون بر 6 هزار خدمات جاده ای به مسافران نوروزی ارایه کرد که بیشترین خدمات جاده ای اورژانس مازندران با حدود 50 درصد در جاده هراز است.
استان مازندران بنابر آمارهای رسمی حدود 3میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار : حسین فلاحتی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.