علی اصغر کاراندیش مروستی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: از آنجا که تا 12 سال دیگر شهری از ایران به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی نخواهد شد، باید در سال جاری نهایت بهره از این فرصت مغتنم برای ترویج فرهنگ رضوی گرفته شود.
وی اظهار کرد: باید تلاش کرد فرهنگ دینی و رضوی در رفتار و گفتار مردم، بازار، اقتصاد و مسائل اجتماعی این شهر تبلور یابد تا زائرین و مجاورین، رنگ و بوی معنویت را در فضای شهر حس کنند.
وی گفت: در سالی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است زائران داخلی و خارجی باید احساس کنند که رنگ و بوی معنویت در این شهر بیشتر از گذشته شده است تا بر همین اساس علاقه آنان به مشهدالرضا (ع) بیشتر شود.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این راستا تلاش می شود برنامه های پانزدهمین جشنواره امام رضا (ع) در مشهد بیشتر از دوره های قبل باشد تا به تجلی معنویت و فرهنگ رضوی در این شهر کمک کند.
وی اظهار کرد: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت در 31 استان و 2 هزار و 400 نقطه از 77 کشور دنیا آغاز می شود.
وی با اشاره به آسیب شناسی انجام گرفته و تغییرات اعمال شده در برنامه های جشنواره سالانه امام رضا (ع) گفت: این امر منجر به تحول و نوآوری در برنامه های این جشنواره با محوریت بنیاد بین المللی امام رضا (ع) شد.
کاراندیش مروستی افزود: راه اندازی خبرگزاری فرهنگ رضوی، دریافت مجوز فصلنامه علمی – پژوهشی فرهنگ رضوی، آغاز به کار موسسه انتشاراتی احیای امر ولایت به عنوان انتشارات تخصصی در حوزه فرهنگ رضوی و تلاش برای احیای فرهنگی قدمگاه های مسیر جاده ولایت از اقدامات تحول گرا در این عرصه است.
جشنواره بین المللی امام رضا (ع) هر سال با محوریت بنیاد فرهنگی – هنری امام رضا (ع) همزمان با دهه کرامت در 31 استان و 77 کشور در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، علمی، دانشگاهی و بین المللی برگزار می شود.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.