سید جواد حسینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود : این برنامه ها در قالب رویدادهای فرهنگی، ترویجی، آموزشی و با هدف انتقال ارزش های مشهد برگزار می شوند.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های فرهنگی پایتخت فرهنگ اسلامی استفاده مطلوب شود، اظهار کرد: مراسم رسمی آغاز این رویداد در روزهای چهارم ، پنجم و ششم بهمن ماه برگزار می شود.
وی اضافه کرد: دوشنبه 13 دی ماه همزمان با دومین روز از شروع سال جدید میلادی نیز برنامه هایی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آغاز رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار می شود
وی اظهار کرد : نواختن زنگ مشهد 2017 در مدارس، رونمایی از المان( نماد) شهری، حضور در بارگاه منور رضوی و نشست شورای برنامه ریزی ملی و استانی این رویداد از برنامه هایی است که با حضور وزیر فرهنگ . ارشاد اسلامی برگزار می شود.
از سال 2011 میلادی همه ساله سه کشور از حوزه کشورهای آفریقایی، اسلامی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی معرفی می شوند. آیسسکو (ISESCO) سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
6012/1906خبرنگار : فاطمه یوسفی **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.