حسین اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اطلاع رسانی در این زمینه در تمام کتابخانه های مشهد انجام شده است.
وی با اشاره به وجود 25 کتابخانه نهادی در این کلانشهر اظهار کرد: عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نشان عظمت فرهنگی مشهد است و کتابخانه های عمومی نیز به عنوان نماد فرهنگی می توانند جایگاه ویژه ای در این سال داشته باشند.
وی گفت: همچنین به مناسبت فرا رسیدن سال جدید میلادی و رویداد مشهد 2017، اقدامات خوبی در کتابخانه ها مانند بهسازی و شاداب سازی کتابخانه ها، اصلاح پیشخوان، حل مشکلات گرمایشی و سرمایشی، ایجاد بخش کودک در کتابخانه ها انجام شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: هم اکنون 115 کتابخانه عمومی نهادی و 88 کتابخانه عمومی مشارکتی در این استان فعال است و 2 میلیون و 500 نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان 6 میلیون نفری خراسان رضوی وجود دارد.
همزمان با آغاز سال 2017 میلادی، مراسم مربوط به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در این سال آغاز شده و به همین مناسبت فردا (دوشنبه) برنامه های ویژه ای با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد اجرا خواهد شد.
به صدا درآمدن زنگ مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، رونمایی از نماد این رویداد در میدان شهدا و برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری پایتخت فرهنگی جهان اسلام به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله این برنامه ها می باشد.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** منتشرکننده: محمد حسین علی مقدم

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.