به گزارش روز شنبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سعید سرابی افزود: سید رضا صالحی امیری روز دوشنبه، 13 دی ماه در مشهد حضور یافته و ابتدا به اتفاق استاندار خراسان رضوی و سایر مسئولان به حرم مطهر رضوی مشرف می شود.
وی بیان کرد: زنگ مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در یکی از مدارس مشهد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صدا درخواهد آمد و پس از آن از المان این رویداد در میدان شهدا رونمایی می شود.
وی خاطر نشان کرد: شورای سیاستگذاری پایتخت فرهنگی جهان اسلام به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استانداری خراسان رضوی تشکیل می شود و در این جلسه گزارشی از اقدامات و برنامه های افتتاحیه این رویداد در پنجم بهمن ماه امسال ارائه می شود.
وی دیدار با علما، روحانیون و استادان دانشگاه را از دیگر برنامه های مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام همزمان با آغاز سال 2017 عنوان کرد.
از سال 2011 میلادی همه ساله سه کشور از حوزه کشورهای آفریقایی، اسلامی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی معرفی می شوند. آیسسکو (ISESCO) سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 1396 مصادف با سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
6012/3027خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.