حجت الاسلام دکتر سعید رحیمیان یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پایتختی جوانان جهان اسلام همچنین فرصتی برای فرهنگسازی و ایجاد موج فرهنگی در حوزه های اخلاق، مفاهیم آیات قرآن، شعر و ... است و باید با برنامه ریزی مناسب، این برنامه بین المللی را از یک برنامه خنثی به برنامه ای تاثیرگذار تبدیل کنیم.
عضو هیات علمی دانشگاه شیراز گفت: جامعه شناسان بر این باور هستند که تا فرهنگ به نهاد و نماد تبدیل نشود نمی تواند ماندگار باشد و از این رو، می توان با برپایی دبیرخانه دائمی 'جوانان جهان اسلام و صلح' در مسیر نهادسازی گام برداریم و در این مسیر از یاد نبریم که هر هزینه ای که برای صلح پرداخت می شود، هزاران برابر کمتر از هزینه های جنگ است.
وی ادامه داد: تشکیل دبیرخانه دائمی جوانان جهان اسلام و صلح در شیراز می تواند به ماندگار شدن فرهنگ صلح محور با تکیه بر مبانی و آموزه های دین اسلام منجر شود.
رحیمیان اظهار کرد: جوانان جهان اسلام هم اینک از 2 جهت در حال بمباران خبری هستند، یک طرف از ناحیه نیروهای تکفیری و داعش و از سوی دیگر، از بیرون جهان اسلام که می خواهند اسلام را دینی خشن معرفی کنند.
پانزدهم مهرماه سال جاری در نشست نهایی سومین اجلاس وزرای کشورهای جهان اسلام که درشهر استانبول ترکیه برگزارشد، شهر شیراز به عنوان پایتخت جدید جوانان جهان اسلام معرفی شد.
پرچم پایتختی جوانان جهان اسلام شنبه در آیین ویژه ای در مقابل آرامگاه حافظ در شیراز برافراشته شد و پس آز آن، آیین رسمی تحویل این عنوان به شهر شیراز برگزارشد.
شهر شیراز در مدت زمان یک سال پایتختی با کشورهای اسلامی در زمینه فرهنگی، هنری ، ورزشی ، مسابقات قرائت قرآن و چندین برنامه دیگر در ارتباط خواهد بود .
شهر استانبول ترکیه در سال های 2015 و 2016 پایتختی جوانان جهان اسلام را بر عهده داشت.
2027
مصاحبه کننده: سیداحمد نجفی ** انتشار:‌غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.