حمیدرضا سیفی روز پنجشنبه در نشست صنفی تشکلهای کارگری و کارفرمایی کشور در مشهد افزود: کارگر همانند سر برای بدن اقتصاد است و تنها راه حل مشکلات این حوزه تعامل صحیح میان کارگر و کارفرما بدون دخالت دولت است.
وی اظهار کرد: برخی اقدامات سازمانها، کارگر و کارفرما را مقابل هم قرار می ‌دهد در حالی که در یک اقتصاد سالم این 2 گروه بدون هم کارایی ندارند.
وی با بیان اینکه بهره وری بدون وجود کارگر امکان ندارد گفت: باید خیال کارگر از معیشت و زندگی خود راحت باشد وگرنه با ناامنی خاطر مواجه می شود و این امر موجب کاهش بازدهی کارگر می شود.
سیفی با بیان اینکه نهادهای کارگری و کارفرمایی سیاسی نیستند افزود: این نهادها صنفی هستند و می‌ توانند با مشارکت حداکثری در اداره نهادهایی مثل سازمان تامین اجتماعی مفید باشند.
وی اظهار کرد: بیشتر هزینه های کارگران مربوط به مسکن، درمان و آموزش است که در این موارد دولت باید بیشتر به کمک قشر کارگر بشتابد چرا که براساس قانون اساسی حل این موارد از وظایف دولت به شمار می رود.
وی با اشاره به انعقاد قراردادهای موقت گفت: باید علت این نوع قراردادها بررسی شود، از طرفی کارگران با این نوع قرارداد انگیزه کاری خود را از دست می دهند و از طرفی بنگاه های اقتصادی نمی توانند آینده خود را پیش بینی کنند و قرارداد دائم به ثبت برسانند.
سیفی همچنین با اشاره به میانگین 4 ساله مدت فعالیت شرکت های اقتصادی افزود: شرایط اقتصادی به گونه ای شده است که عمر فعالیت شرکتها و بنگاههای اقتصادی کاهش یافته و این شرکتها نمی توانند در این شرایط قرارداد دائم منعقد کنند.
وی ادامه داد: تا زمانی که نحوه پرداخت حقوق و مزایا به کارگران از جایی غیر از کارگر و کارفرما دیکته شود مشکلات به قوت خود باقی است، لذا توافقات این 2 گروه در هر مورد باید توسط خود آنها و بدون دخالت دیگران باشد.
وی با اشاره به وابسته بودن زندگی کارگر و کارفرما به یکدیگر گفت: کارگر تا تأمین نشود کارفرما نمی تواند ایمن باشد و در این میان فقط کارگران و کارفرمایان نقش ندارند بلکه دولت نیز باید در این مسیر همراه این 2 قشر از جامعه باشد.
7495 / 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.