سیاوش طاهرخانی روز چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی، حق کرامت و برابری انسانی و حق آزادی و امنیت شهروندی از مهمترین بندهای این منشور است که بخاطر انسان بودن و زندگی اجتماعی دارا می باشد.
وی اظهارکرد: لذا دولت تدبیر و امید معتقد به شهروند ذیحق و آگاه به حقوق خود است و برای رسیدن به مطلوب با انتشار منشور حقوق شهروندی بسترسازی می کند.
طاهرخانی اظهارکرد: لذا استیفای این حقوق در قالب مبانی و ارزش‌های حاکم بر فرهنگ ایرانی - اسلامی و چارچوب قانون اساسی به عنوان میثاق ملی، زمینه رشد شخصیت فردی و اجتماعی شهروندان در نظام حقوقی هر کشور را تضمین می کند.
فرماندار تاکستان، دوراندیشی و احساس مسئولیت رئیس جمهوری در تاکید بر برخی اصول و بندهای مغفول و مظلوم قانون اساسی را تحسین برانگیز و عمل به یکی از وعده های انتخاباتی را قابل ستایش خواند.
طاهرخانی افزود: باید با نگاه و رویکردی فراجناحی و حتی فرادولتی زمینه اجرای صحیح و مطلوب این نیاز اساسی جامعه را فراهم سازیم تا با تحقق بندهای مترقی قانون اساسی کشور، مردم احساس تعلق و غرور بیشتری در جامعه اسلامی داشته و ذیحق و متقابلا مکلف ترین انسان باشند.
فرماندار تاکستان با اشاره به برخی از بندهای این منشور اضافه کرد: مشارکت در تعیین سرنوشت، اداره شایسته و حسن تدبیر، آزادی و اندیشه بیان، دسترسی به اطلاعات و فضای مجازی، حریم خصوصی، حق تابعیت، اقامت و آزادی رفت و آمد، حق تشکیل و برخورداری از خانواده، حق تشکل، تجمع و راهپیمایی، برخورداری از دادخواهی عادلانه، اقتصاد شفاف و رقابتی، مسکن، مالکیت، اشتغال و کار شایسته، رفاه و تامین اجتماعی، دسترسی و مشارکت فرهنگی، آموزش و پژوهش، محیط زیست سالم و توسعه پایدار، حق صلح، امنیت و اقتدار ملی از دیگر حقوق فاخر شهروندی می باشد.
طاهرخانی در پایان گفت: دولت حلقه حقوق شهروندی را با شعاع امنیت در فضایی آرام برای شهروندان ترسیم نموده ولی متاسفانه افرادی بدور از خرد جمعی با تفرقه افکنی و سیاهنمایی خدمات ارزشمند دولت را وارونه جلوه می دهند که البته در پیشگاه مردم سیاهنمایان آب در هاون می کوبند زیرا مردم غیور سرزمینمان مصمم و استوار، پشتیبان ولایت و رهبری انقلاب و حامی دولت منتخب هستند.
6104/ 6128 * خبرنگار: ناصر نیلی ** انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.