سید کمال حسینی روز پنجشنبه در اجلاس شورای نمایندگان اتحادیه انجمن علمی آموزشی معلمان ریاضی ایران در مشهد افزود: در راستای توجه دولت به تاسیس و توانمندسازی تشکل ها و سازمان های مردم نهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی در کشور احیا شد تا ساختار مدنی به وجود آید و جامعه در بخش فعالیت تشکل های غیر دولتی اصلاح و رشد کند.
وی با بیان اینکه مشارکت های اجتماعی عامل توسعه جامعه هستند، اظهار کرد: بسیاری به اشتباه نگاه توده ای به مشارکت دارند اما تجربه نشان داده است مشارکت باید نظام مند باشد.
وی گفت: با توجه به اینکه فرهنگیان رکن مهمی در جامعه هستند باید تغییر نگاه به مشارکت های اجتماعی را در جامعه نهادینه کنند.
حسینی افزود: مشارکت در بخش های مختلف باید در قالب انجمن های علمی و احزاب سیاسی شکل گیرد تا جامعه دچار عقلانیت شود.
وی ادامه داد: در این استان نیز با تبعیت از نگاه مثبت دولت به فعالیت سمن ها حوزه ارتباط با سمن ها از پنج محور به 17 محور افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: همچنین تعداد انجمن های علمی در این استان از 12 واحد به 25 انجمن رسیده است.
حسینی گفت: گسترش فعالیت سمن ها در این استان طی سه سال گذشته 25 درصد افزایش یافت و در مشهد نخستین تشکل 'مجازات به جای حبس' تاسیس و همیار قاضی شد.
وی افزود: در پی فعالیت این تشکل 16 نفر به جای رفتن به زندان به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شده و خدمات اجتماعی دریافت کردند.
وی اظهار کرد: انجمن های علمی نیز یاوران گروه های آموزشی، مستقل و پویا هستند و به دلیل دور بودن از فضای اداری می توانند کمک بزرگی برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پروش باشند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: انجمن فیزیک و ریاضی در خراسان رضوی به عنوان یکی از موفق ترین انجمن های استان شناخته می شود.
وی با بیان اینکه آخرین تحقیقات انجام شده در کشور نشان می دهد بیشترین اعتماد اجتماعی به معلمان است، افزود: در این بین معلمان ریاضی مرجعیت خاصی در بین دانش آموزان دارند و به همین دلیل از معلمان ریاضی خواسته می شود جامعه را به سوی منطق، استدلال و تدبیر و امید پیش ببرند و از فضاهای هیجانی دور کنند.
وی با بیان اینکه فرهنگ گفت و گو در کشور ضعیف است، اظهار کرد: تشکل ها و سازمانهای مردم نهاد می توانند فرهنگ گفت و گو را درجامعه ایجاد و نهادینه کنند.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.