آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در خطبه های نماز عید قربان مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد افزود: وقتی دشمن با تحریم های خود می تواند ما را به زانو درآورد که قشر آسیب پذیر به استیصال و درماندگی برسد چرا که  بسیاری از مردم کمبود دارند ولی می توانند زندگی خودشان را در همین شرایط اداره کنند.

وی ادامه داد: امروز همه می دانند که دشمنی دشمن با نظام جمهوری اسلامی ایران به خاطر تجهیزات دفاعی و نظامی و فناوری هسته ای نیست بلکه آنها با دین و شریعت ما در بستر انقلاب اسلامی مشکل دارند.
امام جمعه مشهد گفت: مدیریت اقتصادی کشور در شرایط کنونی و با هجمه های وارده باید به گونه ای باشد که فشارهای اقتصادی، قشر ضعیف و  آسیب رسان جامعه  را مستاصل نکند.
آیت الله علم الهدی افزود: امروز دشمن سفره و اقتصاد ما را مورد حمله قرار داده است و در شرایط کنونی دو اندیشه در مدیریت اقتصادی کشور مطرح است که یکی از آنها اندیشه مقام معظم رهبری است که با اتکای به منابع و امکانات موجود چرخه اقتصاد را راه بیندازیم  و در مقابل هجمه های دشمن مقاومت و مقابله کنیم. 
وی ادامه داد:مقام معظم رهبری معتقدند فعالیت اقتصادی را راه بیندازید و به مساله تامین معیشت مردم توجه کنید تا ضمن اینکه اقشار آسیب پذیر مستاصل نشوند اقشار فعال هم از این شرایط برخوردار شوند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اندیشه دوم تاکید بر این دارد که ما می توانیم مشکل و هجمه دشمن را از ناحیه خود دشمن و از طریق  عوامل و انگیزه های به وجود آمده حل کنیم.
آیت الله علم الهدی افزود: دشمن اگر احساس کند شما مستاصل شده اید فشار را بیشتر می کند تا به اهداف خود که همان براندازی نظام است نایل آید.
امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت عید سعید و پرفضیلت قربان گفت: قربان به معنی نزدیکی است و عید قربان عید لقاء و نزدیکی با الله است.
علم الهدی افزود: رسیدن به لقاء الله و تقرب پرودگار ساده نیست و  با عبودیت و بندگی خالصانه حاصل خواهد شد.
نماز عید قربان امسال با حضور زائران و مجاوران حضرت رضا (ع)  صبح امروز در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد.
۳۰۲۷/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.