به گزارش ایرنا، علی مکرمی عصر روز دوشنبه در نشست هم اندیشی روحانیون و ائمه جماعات شیعه و سنی روستاهای بخش تخت سلیمان تکاب افزود: قانون اساسی میثاق خون شهدا بوده و در اصول آن نمونه کاملی از وحدت متبلور شده است.
وی با بیان اینکه دشمنان تاکنون نتوانسته اند وحدت و انسجام ملی در کشور را خدشه دار کنند، ادامه داد: عمل به اصول قانون اساسی موجب تقویت وحدت در میان آحاد جامعه و اقوام و مذاهب مختلف می شود.
وی با اشاره به اینکه با عمل به قانون اساسی تفکر تفرقه، قدرت نفوذ در کشور را ندارد، بیان کرد: اصول مترقی قانون اساسی از جمله اصول 12 و 19 زمینه ساز وحدت در کشور بوده و به عنوان هدیه نظام جمهوری اسلامی ایران نشانگر ریشه دار بودن حفظ حقوق اقشار مختلف و اقوام و مذاهب کشور است.
وی گفت: دشمنان نظام تلاش می کنند با ایجاد تفرقه و نا امنی، به کشور سلطه پیدا کنند اما پاسداری از خون شهدا و هوشیاری مردم این اجازه را به آنان نخواهد داد.
فرماندار تکاب با بیان اینکه وحدت بی نظیر شیعه و سنی در تکاب از سال های گذشته مشهود و خلل ناپذیر است، اضافه کرد: اقشار مختلف مردم و اقوام و مذاهب سال هاست با احترام به یکدیگر و در کمال دوستی و برادری و رفاقت زندگی می کنند و این انسجام در تکاب روز به روز مستحکم تر می شود.
مکرمی بیان کرد: وحدت و انسجام مردم زمینه ساز توسعه شهرستان بوده و تلاش می کنیم با کار و تلاش بیشتر و محرومیت زدایی از تکاب زیرساخت های این شهرستان را تقویت کنیم.
وی در خصوص حمله موشکی سپاه و پاسخ کوبنده فرزندان ملت به تروریست ها نیز گفت: انتقام امروز سپاه از تروریست ها، تنها گوشه ای از اقتدار ایران اسلامی در پاسخ به شیطنت تروریست ها به شمار می رود.
امام جمعه شهرستان تکاب نیز در این نشست افزود: روحانیون و مبلغان دینی در روستاها باید سبک زندگی اسلامی را تبلیغ و ترویج کنند و محور تقویت اتحاد و انسجام بین مردم باشند.
حجت الاسلام عیسی برادری افزود: دشمنان نظام با تمام توان خود، اعتقادات دینی و مذهبی مردم را هدف قرار داده اند و در زمینه مقابله با این هجمه های فرهنگی و مذهبی روحانیون و ائمه جماعات روستاها نقش مهم و تاثیر گذاری دارند.
وی ادامه داد: اتحاد ملت ایران و انسجام و یکدلی موجود در کشور هدیه و دستاورد بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران است که همه باید قدر آن را بدانیم و از این وحدت و یکپارچگی حراست و پاسداری کنیم.
در این نشست جمعی از ائمه جماعات روستاهای بخش تخت سلیمان به بیان مشکلات و کمبودهای روستاها و محرومیت مناطق خود پرداختند.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای ترکیب جمعیتی ترک، کرد و اهل حق است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.