مجید اخشابی گفت: امروزه مخاطبین به کیفیت و محتوای موسیقی توجهی ندارند.
این خواننده در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، در حاشیه مراسم اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، اظهار کرد: بُعد اصلی یک اثر هنری کیفیت و غنا است. اگر یک اثر هنری فاقد کیفیت، غنا، اثربخشی و هویت باشد بهتر است ارائه و خلق نشود. معیار اصلی، وجود فاکتورهای ارزشی، کیفی و تخصصی در یک اثر است. این معیارها است که کارکرد دارد و ارتباط ارزشمند و سازنده برقرار می‌کند. کارهای بی‌کیفیت و بدون محتوا هم اثرگذاری و برقراری ارتباط را دارند اما گاهی مخرب یا مضمحل می‌شوند، یعنی به سرعت تاثیر خود را از دست می‌دهند. به نظر من کاری باید تولید و ارائه بشود که دارای ارزش‌های کیفی و شاخصه‌های فنی و هنری باشد.
وی عنوان کرد: این موضوع بر کسی پوشیده نیست و حتی مصرف کنندگان انواع موسیقی بی‌کیفیت نیز خودشان می‌دانند که هیچ کدام از این آثار محتوا و کیفیت لازم را ندارند اما از سر بی‌توجهی به این آثار می‌پردازند؛ درست مانند اینکه در جایی گیر افتاده باشیم و فقط برای رفع گرسنگی اقدام به غذا خوردن می‌کنیم و دیگر کیفیت غذا برای ما مهم نیست. اکنون مصرف موسیقی اینگونه شده که مردم فقط گوش می‌دهند و به درون مایه آنچه گوش می‌دهند اصلاً توجهی ندارند و برای آن‌ها ملاک نیست. همه نه اما قشر کثیری از مردم اینگونه هستند به همین دلیل باید توجه بیشتری شود و مسئولین فرهنگی به این موضوع در جهت هدایت سلیقه‌ها و افکار و انتخاب‎‌های مردم همت بیشتری داشته باشند و برای بهبود شرایط فعلی تلاش کنند.
اخشابی بیان کرد: امثال این جشنواره‌ها هستند که هدفمند به سمت ارزش‌ها می‌روند و در تولیدات و ارائه خود کیفیت و معیارهای ارزشی و هنری را ملاک قرار می‌دهند. همین موضوع می‌تواند باعث انگیزه هنرمندان در راستای تولید کارهای ارزشی باشد. بدیهی است که هر اثری که مخاطب دارد به این جشنواره راه پیدا نمی‌کند و این تاثیر مثبتی دارد. هر چه این تشکل‌ها هدایت جدی و عملی جریان موسیقی را به دست بگیرند یقیناً مسیر موسیقی ره یافت بهتری خواهد داشت.
این خواننده گفت: خوشحالم که برای سومین بار با این جشنواره همکاری می‌کنم. طی دو بار گذشته نیز من موسیقی اختتامیه جشنواره را ساخته بودم، امسال نیز این توفیق نصیبم شد که یک اثر به نام «حاجت»، با شعر روزبه بمانی و به صورت «آکاپلّا» یعنی صرفاً استفاده از صدای انسانی تولید و تقدیم کنم. این نذر هر سال من بوده که تا توان دارم و جان دارم بتوانم حداقل سالی یک بار اثری را تقدیم ساحت مقدس امام رضا کنم، خوش‌حالم که دین امسالم ادا شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.