محمدحسین اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: استان تهران در هفدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) میزبان برگزاری چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی است که همزمان با دهه کرامت از 13 تا 15 تیرماه برگزار می شود.
وی گفت: فراخوان جشنواره آواها و نواهای رضوی منتشر شده و تاکنون چهار کشور برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.
اسماعیلی تاکید کرد: اتاق فکر این جشنواره با حضور صاحب نظران حوزه موسیقی تشکیل شده و شورای سیاستگذاری بر توجه به سطح کیفی گروه ها و هنرمندان شرکت کننده تاکید دارد.
معاون اداره کل ارشاد استان تهران با بیان اینکه در این دوره از جشنواره موسیقی آوازی، محور جشنواره است افزود: با بهره گیری از اساتید و اعضای شورای سیاستگذاری برنامه های اجرایی این جشنواره را حول این محور تعریف کنیم.
وی اظهار داشت: جشنواره آواها و نواهای رضوی با چهاردوره برگزاری اکنون به بلوغ رسیده و می تواند پایه گذار یک جریان مثبت در موسیقی آئینی کشور باشد.
اسماعیلی خاطر نشان کرد: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با رویکرد بهره گیری از ظرفیت های بالقوه حوزه فرهنگ رضوی و با هدف معرفی و ترویج فضایل و مناقب این امام همام با استفاده از ابزارهای هنری و در سطح کلان ارتقاء سطح دانش معنوی مردم با ارزش ها ی دینی و سیره زندگانی آن امام رئوف برگزار می شود.
به گفته وی شرکت کنندگان فقط می توانند در یکی از بخش های جشنواره حضور داشته باشند، نوآوری در محتوای آثار ارسالی مورد تأکید است، آثار شرکت کنندگان باید در جشنواره های مشابه منطقه ای و ملی شرکت حائز رتبه نشده باشد و حداقل تعداد اعضای گروه ها در بخش های گروهی باید 2 نفر و حداکثر 6 نفر باشد.
به گزارش ایرنا، جشنواره آواها و نواهای رضوی، در بخش رقابتی آواهای رضوی شامل مولودی خوانی، مرثیه خوانی، توسل خوانی، منظومه خوانی، ثنا و نیایش، مناجات خوانی، منقبت خوانی، چاوشی خوانی، پیشخوانی های تعزیه و موسیقی آوازی است و در بخش نواهای رضوی شامل همنوازی ساز و آواز در تمامی حوزه های موسیقی ایرانی ( اقوام- ردیف دستگاهی) است و باید با کلام همراه باشد.
بخش غیررقابتی جشنواره نیز شامل بخش مرور آثار تولید شده (تجلیل از هنرمندان و اساتید) است که دستاوردهای هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی توسط هیات داوران جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفته و از هنرمندان برجسته ای که در این زمینه تولیدات هنری فاخری داشته باشند تجلیل می شود.
در بخش ملل این جشنواره اجرای موسیقی با دعوت از گروه های موسیقی از کشورهای حوزه جغرافیای فرهنگی ایران به صورت گروه نوازی و تکنوازی با محوریت حضرت امام رضا(ع) انجام می شود.
آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره را 30 خردادماه 98 است و علاقه مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به پرتال جشنواره به آدرسTehran.shamstoos.ir مراجعه کنند.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.