مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این پیوند گفت: این جشنواره در مدت سه روز چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از ساعت 18عصر تا 20 شب به ترتیب در گمیشان، مراوه تپه و گنبدکاووس برگزار می شود.
عادله کشمیری با بیان اینکه جشنواره از سوی ارشاد اسلامی و با حمایت بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار می شود، اظهار داشت: در روز نخست جشنواره گروه های 'مختوم قلی' به سرپرستی 'رحیم خیوه لی' ، 'گروه ' باباقنبر' به سرپرستی ' امان نظر راد زاده' ، گروه 'آیراتین' به سرپرستی 'کمال اصفهانیان' در سالن آموزش و پرورش گمیشان هنرنمایی می کنند.
وی گفت: دومین روز جشنواره موسیقی آوای ارادت با اجرای گروه 'آلتین پرده' به سرپرستی 'مناف ارازیان' ، گروه 'چاودورباغشی' به سرپرستی 'سلیمان غراوی' و گروه 'نی نوازان' به سرپرستی 'مخی ایری' در محل پارک شهر مراوه تپه برگزار خواهد شد.
کشمیری اضافه کردد: اجرای گروه 'صبوحی' به سرپرستی 'ابراهیم جرجانی' ، گروه 'اوغلان بخشی' به سرپرستی 'عبدالغفار گلدی نژاد' ، گروه 'سایرادوتار' به سرپرستی 'حمید وجدانی' و 'نی نوازی' از سوی 'مخی ایری' در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس پایان بخش نخستین جشنواره موسیقی ترکمن گلستان است که روز جمعه برگزار می شود.
به گفته وی، اجرای شعر خوانی از سوی 'حاجی محمد قرنجیک، موسی جرجانی و منصور طبری' و برپایی آیین ذکر خنجر از دیگر برنامه های جشنواره در این شهرستان ها است.
وی با اشاره به رویکرد پژوهش محور این رخداد هنری اظهار داشت: سه پژوهش گر قوم ترکمن 'مشهدی قلی قزل' در گمیشان، 'بای محمد قلیچی' در مراوه تپه و 'شادمهر قلیچ' در گنبدکاووس به ارائه پژوهش های خود پیرامون فرهنگ قوم ترکمن و ارادت آنها به خاندان عصمت و طهارت خواهند پرداخت.
در استان گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در کنار هم زندگی می کنند.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.