محمد سنجری روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال خراسان رضوی رقم هدفگذاری شده امسال را در این استان 110 هزار فرصت شغلی ذکر و بیان کرد: بیشترین میزان اشتغال ایجاد شده از سوی دستگاههای اجرایی متعلق به سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی است.
وی افزود: بیشترین میزان ایجاد اشتغال از نظر محدود جغرافیایی نیز با 78 هزار شغل مربوط به شهر مشهد است و نیشابور نیز با ایجاد شش هزار و 973 شغل در تبه دوم قرار دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در ادامه شمار بیکاران را در این استان 234 هزار نفر اعلام و بیان کرد: این تعداد می بایست تا پایان اجرای برنامه ششم توسعه به 175 هزار نفر کاهش یابد. همچنین بر اساس برنامه ریزی سال 1395میزان بیکاری که در آن زمان 13،2 درصد بود نیز باید تا سال 1400 به هفت درصد تقلیل یابد.
وی ادامه داد: میزان بیکاری خراسان رضوی پاییز پارسال 8،8 درصد بود که امسال به دلیل مشکلات اقتصادی با دو دهم درصد افزایش به 9 درصد رسیده است.
سنجری همچنین گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه با صدور شش هزار و 520 مجوز مشاغل خانگی در خراسان رضوی 10 هزار و 700 فرصت شغلی ایجاد شد. در این حوزه سازمانهای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی بالاترین میزان صدور مجوز را داشته اند.
یک میلیون و 200 هزار نفر در بخشهای مختلف تولیدی و صنعتی استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی اشتغال دارند.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.