به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال استان قزوین افزود: هرچند آمار فصلی نرخ بیکاری قابل استناد نیست اما در کاهش این نرخ قزوین در میان هشت استان کشور قرار داشته است.
وی اظهار داشت: با برنامه ریزی مناسب، تلاش دوچندان دستگاه های اجرایی ذیربط و تقویت بخش خصوصی در شرایط اقتصادی سخت نیز می توان نرخ بیکاری را کاهش داد.
این مسئول در ادامه طرح مشاغل و کسب و کارهای خانگی را طرحی موفق در راستای کاهش بیکاری دانست که باید از طریق پیش بینی تسهیلات مناسب تداوم پیدا کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: در زمینه ارایه تسهیلات مشاغل روستایی نیز استان رتبه سوم کشور را داراست که نشان می دهد استقبال خوبی برای دریافت وام های مربوط به این طرح که از سود پایینی برخوردار هستند، وجود دارد.
حبیبی تاکید کرد: با هماهنگی دستگاه های ذیربط و بانک ها باید روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی به متقاضیان واجد شرایط و معرفی شده بدون وقفه و مشکل ادامه داشته باشد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود مهارت آموزی به متقاضیان ورود به بازار کار را در اشتغالزایی موثر دانست و اظهار داشت: این مساله باید با همکاری سازمان صنعت،معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان جدی تر از گذشته دنبال و پیگیری شود.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.