به گزارش ایرنا محمد سنجری، یکشنبه در نشست کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری قوچان اظهار کرد: از طرح های معرفی شده تاکنون 80 میلیارد ریال تسهیلات برای 45 طرح پرداخت‌شده که بانک‌های عامل باید تلاش بیشتری برای جذب اعتبارات داشته باشند.
وی هدف دولت از اجرای طرح اشتغال روستاییان و عشایر را معکوس کردن مهاجرت، ترویج تولید و حفظ جمعیت در روستاها خواند و افزود: سهم خراسان رضوی در اشتغال روستایی و عشایری چهار هزار و 270 میلیارد ریال بوده که در مرحله نخست 2هزار و 130میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 22 هزار نفر در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ‌نامنویسی کرده‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به ایجاد 123 هزار فرصت شغلی در استان طی سال گذشته افزود: برای سال جاری نیز ایجاد 110 هزار فرصت شغلی هدف‌گذاری شده است.
سنجری خراسان رضوی را جزو چهار استان با بیشترین کاهش میزان بیکاری دانست و گفت: میزان بیکاری استان از 13.2 درصد سال 95 به 11.2 درصد در سال 96 کاهش یافت و مشارکت اقتصادی نیز با 2 درصد افزایش از 42.1 درصد به 44.1 درصد رسید.
سنجری با بیان اینکه حدود 40 درصد کارجویان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، گفت: بستری برای به‌کارگیری این قشر فراهم‌شده تا کارفرما انگیزه و علاقه نسبت به جذب این گروه داشته باشد و پس از قراردادی 9 ماهه، در صورت تمایل کارفرما برای تجدید قرارداد، تا 2 سال از پرداخت حق بیمه کارفرما می‌شود .
وی اضافه کرد: در تبصره 18 قانون بودجه دولت تسهیلات ویژه‌ای در زمینه اشتغال در نظر گرفته شده که سهم خراسان رضوی 18هزار میلیارد ریال و سهم قوچان از آن 900 میلیارد ریال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: اعتبارات قوچان در تبصره 16 قانون بودجه مربوط به کمیته امداد، بهزیستی، مشاغل خانگی و صندوق کارآفرینی امید 110 میلیارد ریال بود که 85 درصد آن جذب‌ شده است .
وی با اشاره به عملکرد صفر برخی دستگاه‌های اجرایی قوچان برای ایجاد اشتغال در سال گذشته، گفت: جهاد کشاورزی با یک هزار و 626 نفر، صنعت و معدن 623 نفر و کمیته امداد با 405 نفر بیشترین میزان ایجاد اشتغال در قوچان را داشتند.
وی افزود: تعداد دستگاه‌های اجرایی درگیر ایجاد اشتغال در سال جاری به دلیل عملکرد ضعیف برخی دستگاه‌ها در سال گذشته از 39 دستگاه به 26 دستگاه رسیده است .
سنجری یکی از طرح‌های مصوب در حوزه اقتصاد مقاومتی را روستا تعاون یاد و تصریح کرد: تعهد استان ایجاد 136 تعاونی بوده که 170 موافقت‌نامه منعقد و 105 تعاونی تشکیل‌ شده است.
وی ادامه داد: ظرفیت گسترده‌ای در حوزه تعاونی‌ها وجود دارد به‌ طوری‌ که 20 درصد منابع و اعتبارات به این حوزه اختصاص دارد که باید از این قابلیت برای اشتغال استفاده کرد.

*کارورزی فارغ‌التحصیلان قوچانی 4.2 درصد بالاتر از میانگین استانی
فرماندار قوچان اظهار کرد: درصد تحقق طرح های کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، در استان 11.2 و در قوچان با افزایش 4.2 درصدی به 15.4 رسیده و در ثبت سامانه رصد نیز افزایش 16درصدی نسبت به میانگین استانی را داراست.
علیرضا قامتی با اشاره به اینکه تعهد این شهرستان برای سال جاری ایجاد 2 هزار و 872 شغل است، گفت: بیشترین تعهد اشتغال در شهرستان مربوط به جهاد کشاورزی و صنعت و معدن است.
وی یادآور شد: میزان بیکاری در قوچان 17 و در استان 11.2درصد بوده که تلاش می‌شود در سال جاری از میانگین استانی عقب نمانیم.
شهرستان قوچان در 137 کیلومتری مشهد قرار دارد .
7501/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.