دکتر مهدی فتحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عمل جراحی 2 ساعته به تازگی در یک کلینیک زیبایی مشهد انجام شد که با استفاده از هیپنوتیزم کاشت موی سر برای بیمار جوان تسهیل گردید.
وی اظهار داشت: این نوع جراحی به دلیل حساسیت زیاد پوست ناحیه سر به سوزن زدن و برش ‌های ریز جهت کاشت فولیکول مو نیاز به تزریق زیاد داروی بی حسی و همچنین تزریق داروی 'اپی نفرین' به عنوان منقبض کننده عروق جهت کم کردن خونریزی دارد که این داروها علاوه بر تحمیل درد در برخی موارد با عوارض دارویی همراه است.
وی گفت: در کاشت مو ممکن است بیش از 2 هزار تا 10 هزار تار مو از پشت سر برداشته و در مناطق بدون مو کاشته شود.
دانشیار بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در عمل جراحی کاشت مو با استفاده از هیپنوتیزم و بدون استفاده از هیچگونه داروی بی حسی یا منقبض کننده عروق، مراحل برداشت و کاشت قسمتی از فولیکول های مو با موفقیت انجام شد.
دکتر فتحی ادامه داد: بیمار در تمام مراحل در انفکاک ذهنی از اتاق عمل قرار داشت و مشغول لذت بردن از تصاویر هیپنوتیزمی القا شده بود و از سوی دیگر میزان خونریزی نیز در مقایسه با روش ‌های دارویی به مراتب کمتر بود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نکته مهم نه تنها عدم احساس درد حین عمل بلکه نداشتن درد بعد از عمل بود که بیمار تحت القای شرطی سازی هیپنوتیزمی تجربه لذت بخشی داشت.
نخستین جراحی کاشت مو با استفاده از هیپنوتیزم توسط دکتر فتحی و با همکاری دکتر گلناز لطفی ‌مسئول تیم کاشت مو و دکتر سارا رهسپار متخصص پوست و مو در مشهد انجام شد.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.