به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که عهده دار انجام این عمل بود روز سه شنبه در حاشیه این جراحی به خبرنگاران گفت: این جراحی نادر با حضور تیم جراحی متشکل از جراح مغز و اعصاب، جراح ترمیمی و جراح ارتوپدی در بیمارستان رازی بیرجند انجام شد.
دکتر کاظم قائمی افزود: چهار ماه قبل خانم 34 ساله برای درمان ضایعه کوچکی به مطب یکی از پزشکان استان مراجعه کرد که بعد از نمونه برداری تشخیص داده شد این ضایعه از عصب پوست ساق پا منشا گرفته است.
وی بیان کرد: بعد از گذشت چند ماه روز به روز بر حجم این ضایعه افزوده می شد که پزشک مربوطه برای عمل جراحی از مریض درخواست 50 تا 60 میلیون تومان کرده بود.
وی گفت: این بیمار با افزایش ضایعه به مطب بنده مراجعه کرد که پس از انجام آزمایشات و نمونه برداری مشخص شد این توده مربوط به عصب پا بوده که امکان نفوذ به سایر اعضای بدن را دارد.
فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب افزود: تصمیم گرفتیم این عمل جراحی را نخستین بار در استان به صورت مشترک و رایگان انجام دهیم که تاکنون با موفقیت همراه بوده است.
وی گفت: پیش بینی می شود ضایعه وارد بدن بیمار نیز شده باشد و چنانچه ضایعه خوش خیم باشد عمل سه ساعت طول خواهد کشید در غیر اینصورت نیاز به عمل دوم خواهد بود.
قائمی بیان کرد: تاکنون مشابه این ضایعه در عصب پا را در استان مشاهده نکرده ایم و حجم ضایعه حدود 2 کیلوگرم است که تاکنون مشابه آن در نخاع و مغز جراحی شده است.
وی افزود: هدف اول ما از عمل جراحی، سلامت مریض است در مقابل می توان برای کارهای پژوهشی دانشجویان نیز در این زمینه کار کرد.
دختر این بیمار نیز در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا ساق پای مادرم مقداری ورم کرده بود که تصور کردیم درفتگی باشد لذا به پزشک ارتوپدی مراجعه کردیم و پای وی عمل جراحی شد.
وی ادامه داد: تشخیص دکتر پارگی تاندوم پا بود که بعد از عمل روی بخیه ها گچ گرفته شد و بعد از باز کردن گچ ام. آر. ای انجام و سالم تشخیص داده شد اما بعد از گذشت چند هفته ضایعه اوج گرفت که با مراجعه به همان دکتر، ما را به مشهد فرستادند.
وی گفت: در مشهد هزینه بالای 60 میلیون تومان برای عمل جراحی از ما درخواست شد و یکی از پزشکان گفته بود اگر این هزینه پرداخت نشود مجبور به قطع پای بیمار هستیم اما به دلیل اینکه قادر به پرداخت این رقم نبودیم مدتی عمل به تعویق افتاد.
وی اظهار کرد: ناامید شده بودیم که تصمیم گرفتیم موضوع را در استان خراسان جنوبی پیگیری کنیم و با مراجعه به بیمارستان متوجه شدیم دکتر کاظم قائمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قادر به انجام این عمل جراحی هستند و با مراجعه به دفتر ایشان تصمیم گرفته شد عمل به صورت رایگان در بیمارستان رازی بیرجند انجام شود که کمال تشکر را داریم.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.