دانشیار گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدرس بین المللی هیپنوتیزم روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: عمل جراحی ترمیم رباط زانو با استفاده از القای هیپنوتیزم و بدون استفاده از داروی بی حسی یا بیهوشی برای سومین بار در بیمارستان امام رضای مشهد انجام شده است.
دکتر مهدی فتحی افزود: عمل جراحی ترمیم رباط زانو به روش آرتروسکوپیک با استفاده از هیپنوتیزم برای نخستین بار در جهان انجام شده است.
مدرس بین المللی هیپنوتیزم افزود: این عمل جراحی امروز بر روی یک بیمار 30 ساله در مدت 1.5 ساعت انجام شد که بیمار در تمام مدت عمل تحت القای تصاویر هیپنوتیزمی و انفکاک ذهنی از اتاق عمل قرار داشت.
وی تصریح کرد: پایش های نوار مغزی بیمار موید هوشیاری جهت یافته و بی دردی رضایتبخش وی بود که جراح و بیمار رضایت کامل خود را از این فرایند ابراز داشته اند.
در عمل جراحی مزبور القای هیپنوتیزم توسط دکتر مهدی فتحی، دانشیار بیهوشی و انجام جراحی توسط دکتر امیرشهریار آریامنش، دانشیار ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد قطب جراحی های هیپنوتیزمی در آسیا به شمار می رود، به طوری که بیشترین تحقیقات هیپنوتیزمی در بالین در این دانشگاه انجام شده است.
5132/3027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.