به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی، دکتر محمد مورخ افزود: این بیمار با علایم تنگی نفس و استفراغ، تهوع و سرگیجه به اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب مراجعه کرد که با موفقیت تحت عمل جراحی قرار گرفت .
متخصص جراحی عمومی و پزشک مقیم بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب نیز در این باره اظهار داشت: بیمار پس از مراجعه به بیمارستان به پزشک رادیولوژیست جهت تشخیص علایم غیر طیبعی در شکم ارجاع داده شد وبا انجام سی تی اسکن، توده شکمی ناهمگون داخلی (کیست مولتی لوکوله) که همه شکم و لگن را پر کرده و دیافراگم را به شدت به بالا جابه جا کرده بود، مشخص شد.
دکتر یدالله رئیسی ادامه داد: با توجه به وخامت حال بیمار واظهار ناراحتی از درد و استفراغ و دل درد به دلیل انسداد روده، به ناچار جهت تخلیه این توده، با رعایت کامل احتیاط، برای جلوگیری از آلودگی شکم، اقدام به عمل جراحی کردند.
وی اضافه کرد: به دلیل حجیم بودن این توده، ابتدا با تخلیه حدود 8 لیتر مایع موسینی از توده، ته مانده پوسته این توده با برش کوتاه و مختصر که حدود هفت کیلو گرم بود، به صورت پوسته ای کوچک از شکم بیمار خارج شد.
رئیسی با اشاره به اینکه توده های شکمی به طور معمول به دنبال معاینه فیزیکی توسط پزشک تشخیص داده می شوند، افزود: چون بیشتر توده های شکمی به آهستگی بزرگ می شوند، اگر رشد بیش از حد نداشته باشند مورد توجه بیمار واقع نمی شوند.
این متخصص جراحی عمومی خاطرنشان کرد: این بیمار به گفته خود از حدود یک سال پیش دچار علایم غیرطبیعی از جمله چاق شدن از ناحیه شکم بوده تا اینکه حالت های سردرد و سرگیجه و تنگی نفس باعث مراجعه بیمار به بیمارستان می شود.
بیمار پس از عمل به مدت چهار روز در بخش جراحی زنان بستری بود و با حال عمومی خوب ترخیص شد.
2094 / 6048
خبرنگار: هومن محمدکرمی ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.