دکتر محمد عباسی تشنیزی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مرگ ومیر در مرکز پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد مستقر در بیمارستان امام رضا(ع)، پایین است و بیشتر بیمارانی که قلب پیوندی دریافت کرده اند، اکنون زندگی عادی خود را می گذرانند.
وی بیان کرد: هم اکنون سه مرکز در دانشگاههای علوم پزشکی تهران؛ شیراز و مشهد پیوند قلب را انجام می دهند که پیوندهای قلب از طریق اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی انجام می شود.
این پزشک متخصص قلب و عروق بیان کرد: در پنج سال گذشته 38 عمل پیوند قلب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، که شرق و شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد، انجام شده است.
دکتر عباسی افزود: مرکز پیوند قلب این دانشگاه علاوه بر پیوند قلب بر روی بزرگسالان، موفقیت های زیادی در پیوند قلب اطفال داشته، که هفته گذشته یک کودک 6 ساله در عملی موفقیت آمیز در این مرکز، قلبی پیوندی را دریافت کرد.
وی اظهار کرد: پیشینه انجام پیوند قلب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به سال 1383 برمی گردد که تا سال 91 تنها پنج عمل پیوند قلب انجام شد، اما جراحی پیوند قلب در مشهد پس از وقفه ای چند ساله در سال 1391 دوباره آغاز شد که از آن زمان تاکنون 38 عمل صورت گرفته است.
این متخصص قلب و عروق گفت: بیشتر بیمارانی که در فهرست انتظار پیوند قلب قرار می گیرند مبتلا به نارسایی شدید قلبی و غیرقابل درمان هستند.
وی ادامه داد: نارسایی قلبی ممکن است در اثر بیماری عروق کرونری، بیماریهای مادرزادی قلب، عفونت ویروسی قلب یا بیماریهای دریچه ای و ماهیچه های قلب ایجاد شود.
در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور، پیوندهای قلب، ریه، پوست، کلیه، کبد و قرنیه چشم انجام می شود.
این دانشگاه اکنون دارای 9 هزار دانشجو و افزون بر 20 هزار کارمند بهداشتی و درمانی است.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.