عل اصغر طالبان فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 200 میلیون دلار برای اجرای عملیات آبخیزداری در سطح کشور اختصاص یافت که 264 میلیارد ریال آن سهم خراسان رضوی است.
وی ادامه داد: هم اینک با استفاده از همین اعتبار علمیات آبخیزداری 60 حوزه آخیز در سطح 28 شهرستان استان خراسان رضوی در حال انجام است. در کنار عملیات مکانیکی برای اجرای طرحهای آبخیز داری، عملیات بیولوژیکی از جمله اصلاح مراتع و درختکاری نیز باید صورت گیرد.
معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: در این چارچوب 41 میلیارد ریال از اعتبارات تخصیصی به استان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات بیولوژیکی در نظر گرفته و برای اجرای طرح درختکاری از گونه های درختان اقتصادی مانند 'سنجد، سماق و بنه' پنج هزار و 90 میلیون ریال هزینه شده است.
وی افزود: همچنین به منظور احیای مراتع و توسعه پوشش گیاهی آنها 45 حوزه آبخیز از 60 مجموع حوزه در 28 شهرستان استان خراسان رضوی زیر پوشش عملیات بیولوژیکی قرار گرفت. در این چارچوب عملیات احیا در هفت هزار و 466 هکتار از عرصه های مرتعی حوزه آبخیر استان انجام شده است.
طالبان فرد ادامه داد: کشت گیاهان دارویی و صنعتی نیز در 571 هکتار از هفت شهرستان با اعتبار دو میلیارد ریال به صورت کامل اجرا شده است.
خراسان رضوی 11.7 میلیون هکتار وسعت دارد. از این گستره هشت میلیون هکتار زمین ملی و زیر پوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.