علیرضا صحرایی روز یکشنبه در جریان بازدید ازشماری از طرح های آبخیزداری در جمع خبرنگاران افزود: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 265 میلیارد ریال برای خراسان رضوی در نظر گرفته شده که تاکنون نیمی از این مبلغ تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه تعداد پروژه های آبخیزداری در استان به خاطر مشارکت مردم مناطق مختلف 30 درصد افزایش یافته است اظهار داشت: با توجه به فواید اجرای طرح های آبخیزداری در جلوگیری از سیلاب و خسارات ناشی از آن، تقاضای مردم برای اجرای این پروژه ها در حال افزایش است.
مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: اجرای طرح های آبخیزداری موجب افزایش پوشش گیاهی می شود و طبق تحقیقات انجام شده پوشش گیاهی نیز میزان نفوذ پذیری آب در زمین را 40 برابر افزایش می دهد.
وی افزود: علاوه بر آن اجرای این طرح ها موجب حیات دوباره قنات های خشک شده و جلوگیری از انتقال رسوب مسیر رودخانه ها در قنات ها می شود.
وی اظهار داشت: تغییر اقلیم موجب تغییر الگوهای بارشی در مناطق مختلف کشور شده و به خاطر جاری شدن سیل زندگی مردم در مناطق مختلف را تهدید می کند.
از مجموع 11میلیون و 300 هزار هکتار مساحت خراسان رضوی هشت میلیون و 200 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان است.
از این میزان یک میلیون و 350 هزار هکتار با فعالیت 72 هزار خانواده بهره بردار به صورت مشارکتی مورد حفاظت و صیانت قرار دارد.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.