محمود روشندل عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح های آبخیزداری شهرستان خوشاب افزود: از محل این اعتبار و مشارکت مردمی طرح های مزبور در 52 حوزه آبخیزداری خراسان رضوی در حال اجراست.
وی اظهار داشت: امسال در 52 حوزه آبخیزداری استان هشت هزار هکتار عملیات بیولوژیک در عرصه های آبخیزداری و 60 سازه آبخیز داری در قالب بندهای خاکی اجرا می شود.
وی با بیان اینکه اجرای طرح های آبخوانداری و آبخیزداری از راهکارهای مقابله با کم آبی است، گفت: از مساحت 11،3 میلیون هکتار عرصه های استان 8،2 میلیون هکتار عرصه قابل فعالیت آبخیزداری است.
روشندل افزود: بر مبنای برنامه ریزی صورت گرفته و تهیه نقشه های سیل خیزی استان، از محل اعتبارات دولتی و مشارکت مردمی تاکنون مطالعات 2 میلیون و 300 هزار هکتار عرصه قابل فعالیت آبخیزداری انجام شده و یک میلیون هکتار آن به مرحله اجرا رسیده است.
فرماندار خوشاب نیز با بیان اینکه شغل اصلی مردم این شهرستان کشاورزی است گفت: کاهش منابع آب های زیر زمینی و قنوات از معضلات این منطقه است.
حسن ابارشی افزود: دولت تدبیر و امید به مدیریت صحیح منابع آب نگاه مثبت دارد و امسال اعتبارات مناسبی از محل صندوق توسعه ملی به طرح های آبخیزداری اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: هم اکنون سه طرح آبخیزداری در روستاهای درفک، بلقان آباد و نوده انقلاب شهرستان خوشاب با مشارکت مردمی و اعتبارات صندوق توسعه ملی در دست اجراست.
هشت میلیون و 200 هزار هکتار از مجموع 11 میلیون و 300 هزار هکتار مساحت خراسان رضوی را عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان تشکیل می دهد.
شهرستان خوشاب در 175 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.