اصغر بیات روز سه شنبه درگفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: امسال با اختصاص 180 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی ، 20 پروژه آبخیزداری در البرز به اجرا درآمد.
وی ادامه داد: این پروژه ها با اهداف ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان و تقویت منابع آبی سطحی و زیر زمینی و حفظ پوشش گیاهی در محدوده های آبخیز آسارا، طالقان، ساوجبلاغ، اشتهارد و نظرآباد به اجرا درآمده است.
بیات گفت: یکی از اهداف اجرای پروژه های آبخیزداری استفاده از مشارکت مردم و نیروهای بومی برای حفاظت و تقویت داشته های ملی و طبیعی است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان البرز بیان داشت: بیشتر فعالیت های آبخیزداری با تقاضای مردم بومی و همراهی آنها اجرا می شود.
بیات گفت: هماهنگی خوبی با دانشگاه تهران در بخش نظارت بر اجرای طرح های آبخیزداری داریم و اکنون 20 دانش آموخته مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به عنوان ناظر با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز همکاری می کنند.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرزافزود: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه های
آبخیزداری البرز را 40 درصد اعلام کرد .
وی ، حفاظت و قرق، اطفا حریق، گشت و مراقبت و تهیه نقشه های کاداستر را از دیگر فعالیت هایی برشمرد که در کنار پروژه های آبخیزداری اجرا می شود.
استان البرز حدود 400 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که زمینه چرای حدود 350 هزار راس دام عشایر استان را فراهم کرده است.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.