هادی قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی این طرح ها از ابتدای شهریور ماه سال جاری در استان آغاز و تا پایان آذرماه امسال اجرایی می شود.
وی اضافه کرد: برای سرعت بخشیدن به طرح های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی ستاد هماهنگی آبخیزداری و آبخوانداری در اداره کل منابع طبیعی استان تشکیل شد.
وی ادامه داد: طرح های آبخیزداری در 133 هزار هکتار از عرصه های ملی در شهرستان های ارومیه، خوی، مهاباد، میاندوآب، بوکان، شاهین دژ، نقده، اشنویه، پیرانشهر، سردشت، چایپاره، چالدران، ماکو و تکاب اجرایی می شود.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: در این حوضه ها، عملیات پیتینگ، بذرپاشی، کپه کاری، علوفه کاری، نهال کاری و عملیات حفاظت و قرق انجام می شود.
قاسمی پیش بینی کرد که با اجرای این طرح ها، سالانه حدود 50 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در استان ذخیره شود و سطح پوشش گیاهی را حداقل 40 درصد افزایش دهد.
وی گفت: با توجه به حساسیت موضوع آب در کشور و درراستای موافقت مقام معظم رهبری برای توسعه حوزه های آبخیزداری و آبخوانداری در سال جاری اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال برای سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور تخصیص یافت که سهم استان 176 میلیارد ریال بوده است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی 2 هزار و 750 هزار هکتار منابع طبیعی دارد که از این میزان 2 میلیون و 650 هزار هکتار عرصه مرتعی است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.