به گزارش ایرنا، 'رسول خضری' عصر روز یکشنبه در جلسه با فعالان بازارچه های مرزی در فرمانداری سردشت اظهار کرد: به طور قطع هیات دولت به دنبال بیشترین بهره مندی و رضایت مرزنشینان است اما در تکنیک و‌ روش اجرایی این طرح ایرادهای وجود دارد که منعکس شده است.
وی با بیان اینکه امنیت پایدار در گرو‌ معیشت پایدار است، گفت: طرح معابر کوله بری عنایت مقام معظم رهبری است و کالاهایی که از این معابر وارد می شود با نظارت و کنترل بوده و به هیچ عنوان قاچاق نیستند.
خضری اظهار کرد: برای نخستین بار در بودجه امسال موضوع کوله بری بصورت رسمی مطرح و برای اشتغال آن اعتباری از محل صندوق توسعه ملی تعریف شده است.
وی ادامه داد: مرزها ویترین نظام هستند و ‌ما در جنگ تحمیلی، هشت سال از آن دفاع کردیم و در شرایط حاضر نیز خواستار حقوق مرزنشینی خود هستیم.
وی بیان کرد: درآمدهایی که از بابت واردات کالا از مرزنشینان گرفته می شود، بخشی در استان و بخشی دیگر در مرکز کشور صرف شده و‌ هیچ مبلغی بصورت مستقیم در شهرستان هزینه نمی شود.
فرماندار سردشت هم در این جلسه گفت: اجرای هر طرح و‌ برنامه ای با هدف توسعه صورت می گیرد اما گاهی اشکالاتی وجود دارد.
نژاد جهانی اظهار کرد: انتقادهای نمایندگان از مصوبه ساماندهی معابر مرزی دلسوزانه، سازنده و‌ راهگشاست و به هیچ وجه مبتنی بر نفی طرح دولت نیست.
وی با اشاره به برنامه های توسعه ای دولت بیان کرد: دولت تدبیر و ‌امید شرایط بحرانی را که میراث دولت های گذشته بود سپری کرده و‌ اکنون اقدامات زیربنایی برای توسعه در حال انجام است.
به گفته جهانی، سردشت در حالی که سه درصد جمعیت استان را دارد 5.5 درصد تسهیلات تصویب شده اشتغال روستایی عشایری استان را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا هیات دولت با تصویب آئین نامه ساماندهی مبادلات در بازارچه های غیررسمی و موقت مرزی بدنبال تسهیل رفع مشکلات مرزنشینان در عمق 20 کیلومتری مرزهاست.
شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با شمال عراق قرار گرفته است.
7562/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.