کیومرث دانشجو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبارات برای افتتاح ١٤ طرح مهم ملی در شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی هزینه شده است.
وی اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای از سال ٩٢ تا ٩٦ در حوزه آب استان اقدامات موثری انجام داده که باعث کمک به بخش کشاورزی، تامین آب شرب و آب مورد نیاز صنعت شده است.
وی بیان کرد: با توجه به فعالیت های مهم این شرکت در بخش تعادل بخشی ٨٠ اکیپ گشت و بازرسی در سطح استان تشکیل و 700 میلیارد ریال در جهت حفظ آبخوان ها هزینه شده است.
وی ادامه داد: 2 هزار حلقه چاه غیر مجاز این استان در طول فعالیت دولت تدبیر و امید مسدود، بیش از ٢٥٠ دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و چهار هزار و ٥٠٠ کنتور هوشمند بر روی چاه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه نصب شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری برای مهار آب های مرزی 10 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی اعتبار اختصاص یافته است که در این راستا نزدیک به ٤٠ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در حال اجراست.
دانشجو افزود: با تلاش دولتمردان تدبیر و امید در سال جاری سد سیلوه و کانال جلدیان در شهرستان پیرانشهر و همچنین هشت هزار هکتار از 25 هزار هکتار شبکه های آبیاری و زهکشی سدهای شهید قنبری و کرم آباد با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.
وی بیان کرد: با پایان یافتن عملیات اجرایی سدهای کرم آباد پلدشت و چپرآباد اشنویه تا پایان امسال آبگیری و بهره برداری از این طرح ها نیز آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، شرکت آب منطقه ای مسئول اجرای طرح های تامین آب در بخش های شرب، صنعت و کشاورزی است و سالانه میلیاردها مترمکعب آب را در استان مدیریت می کند.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.