محمد دره وزمی روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان دیواندره با اشاره به اینکه شهرستان دیواندره از حیث معدنی از پتانسیل ها و ظرفیت های ارزشمندی برخوردار است افزود: وجود 23 پروانه بهره برداری، 17 پروانه کشف و 55 پروانه اکتشاف شامل باریت، رس، سنگ آهن، سنگ لاشه و سنگ های تزئینی ادعای استعداد معدنی بودن دیواندره را ثابت می کند.
وی با اشاره به چهار هزار کیلومتر مربع از پهنه اکتشافی جدید در دیواندره افزود: مطالعات و اکتشافات نوین و پرواز ژئوفیزیک هوایی به سازمان های توسعه ای واگذار خواهد شد.
وی با اشاره به انجام هشت هزار و 500 کیلومتر مربع مطالعات نوین و پرواز ژئوفیزیک هوایی در این شهرستان گفت: این مطالعات منجر به کشف مواد معدنی قابل توجه در استان شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهارکرد: در دولت تدبیر و امید 89 فقره پروانه بهره برداری معدنی در کردستان صادر شده است که از این تعداد 11 مورد آن مربوط به شهرستان دیواندره است.
به گفته دروه وزمی تاکنون 84 مورد گواهی کشف در دولت یازدهم در بخش معادن استان صادر شده که 12 مورد آن مربوط به شهرستان دیواندره است و 33 فقره پروانه اکتشاف معدنی صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه 12 مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سال گذشته مختص به شهرستان دیواندره بوده است گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای 12 واحد تولیدی دیواندره 9 میلیارد و 882 میلیون تومان بوده است که از این میزان سه میلیارد و 132 میلیون تومان آن به 6 واحد تولیدی پرداخت شده است.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری گفت: تولید و اشتغال اولویت نخست شهرستان دیواندره است.
دره وزمی اظهارکرد:طرح سیمان چهل چشمه دیواندره از طریق تسهیلات صندوق توسعه ملی و فاینانس یک بانک اتریشی برای خرید ماشین آلات آلمانی در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
وی ماشین صنعت خالدیان دیواندره را جزء افتخارات صنعت استان کردستان دانست و گفت: آمادگی لازم به جهت هرگونه همکاری سازنده و حمایت از این واحدها را داریم.
دره وزمی اظهارکرد:صنعت فرش دستباف، ظرفیت و پتانسیل بسیار خوب و قابل توجهی با ارزش افزوده بیشتر و تولید ثروت زیادتر در شهرستان دیواندره است این سازمان آماده است از فرش بافان استان کردستان حمایت خواهد کرد.
7352/1904
**خبرنگار: شیوا اردلان منش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.